Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ ثور , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 42700
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 14 نوامبر 2022 - 9:21 |

افشای دخالت امارات در تصمیمات سیاسی امریکا

افشای دخالت امارات در تصمیمات سیاسی امریکا

گزارش محرمانه وزارت استخبارت امریکا نشان می‌دهد که امارات متحده عربی، متحد نزدیک ایالت متحده امریکا در خاورمیانه، تلاش گسترده‌ای برای نفوذ در تصمیمات سیاسی واشنگتن انجام داده است.

به گزارش امور بین الملل آژانس خبری صدای پامیر؛ روزنامه واشنگتن پست به نقل از سه منبع مطلع که این گزارش اطلاعاتی را مطالعه کرده‌اند، روز شنبه عنوان داشت که تلاش‌های امارات متحده عربی شامل اقدامات قانونی و غیرقانونی جهت نفوذ در سیاست خارجه امریکا به طریقی که منفعت امارات را به دنبال داشته باشد، است.

طبق گزارش پایگاه خبری هیل، این روزنامه در گزارش خود نوشت که امارات از چندین روش مختلف از جمله نقاط آسیب‌پذیر در دولت امریکا استفاده کرده تا منافع خود را پیش ببرد. این در حالیست که وزارت استخبارات امریکا پیشتر مدعی شد که کشورهایی نظیر روسیه و چین در انتخابات و سیستم سیاسی امریکا مداخله کرده‌اند.

به نوشته واشنگتن پست، شورای استخبارات ملی امریکا چنین گزارشی را گردآوری کرد و طی هفته‌های اخیر قانونگذاران ارشد این کشور نسبت به آن مطلع شدند تا به تصمیم‌گیری آن‌ها درخصوص سیاست امریکا نسبت به امارات متحده عربی و خاورمیانه کمک کند.

این روزنامه در گزارش خود خاطرنشان کرد که کارمندان امنیت ملی امریکا نسبت به برخی از فعالیت‌های گزارش‌شده آگاه هستند اما این عملیات‌ها همچنان در جریان بوده‌ زیرا دولت فدرال قوانین نفوذ خارجی را اصلاح نکرده و یا هنوز منابع بیشتری را به وزارت عدلیه امریکا ارائه نکرده است.
گفته شده که امارات متحده عربی از سال ۲۰۱۶، بیش از ۱۵۰ میلیون دالر را صرف گروه‌های لابی‌گری در امریکا کرده و صدها میلیون دالر دیگر را به دانشگاه‌ها و اندیشکده‌های امریکایی کمک کرده تا از منافع امارات حمایت کنند.

یک قانونگذار امریکایی که واشنگتن پست با او صحبت کرده، گفت که این هزینه‌های بالا بیانگر این است که پول خارجی چگونه می‌تواند بر دموکراسی امریکا نفوذ و تاثیر بگذارد.

براساس گزارش این روزنامه، مثال دیگری از نفوذ امارات در سیاست امریکا شامل استخدام سه مقام سابق وزارت استخبارات امریکا و مقامات ارتش این کشور است تا بدین ترتیب به امارات کمک کنند تا نظارتی بر مخالفان، سیاستمداران، روزنامه‌نگاران و شرکت‌های امریکایی داشته باشند. در محکمه سال گذشته میلادی، این سه مقام رسمی اقرار کردند که تکنولوژی پیشرفته هک را در اختیار امارات قرار داده بودند.

واشنگتن پست در ادامه نوشت که امارت متحده عربی از سال ۲۰۱۲ سومین خریدار تسلیحات امریکایی محسوب شده و همچنین در کنار نیروهای امریکایی در افغانستان، عراق و سوریه جنگید.

همچنین، یوسف العتیبه، سفیر امارات در واشنگتن گفت که به نفوذ امارات در امریکا “افتخار” می‌کند زیرا “این محصول همکاری نزدیک و دیپلماسی تاثیرگذار است و منافع و ارزش‌های مشترک را نشان می‌دهد.”

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.