Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 42427
  پرینتخانه » اخبار افغانستان تاریخ انتشار : 05 نوامبر 2022 - 23:02 |

افغانستان و ایران در یک‌قدمی امضای قرارداد تجاری ذغال‌سنگ

افغانستان و ایران در یک‌قدمی امضای قرارداد تجاری ذغال‌سنگ

وزیر صنعت و تجارت دولت موقت طالبان از امضای قرارداد صادرات ذغال‌سنگ به ایران در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر؛ «نورالدین عزیزی»، وزیر صنعت و تجارت دولت موقت طالبان اظهار داشت: در رایزنی‌های اخیر برای صادرات ذغال‌سنگ به ایران پیشرفت‌های زیادی حاصل شده است و در آینده نزدیک قرارداد صادرات ذغال‌سنگ به ایران امضا خواهد شد.

نورالدین عزیزی افزود: افغانستان در تلاش است با گسترش میزان صادرات خود ترازنامه (بیلان) تجاری خود را با ایران یکسان‌سازی کند.

وزیر صنعت و تجارت دولت موقت طالبان تأکید کرد در این مبادلات تمامی صادرات افغانستان از جمله ذغال‌سنگ بر اساس نرخ بازار بین‌المللی انجام می‌شود بنابراین جای نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

عزیزی همچنین با تأکید بر اینکه اکنون بیش از ۱۰۰ شرکت خارجی و ۶ هزار شرکت داخلی مجوز سرمایه‌گذاری و فعالیت اقتصادی در افغانستان را دریافت نموده‌اند از تاجران افغان خواست میلیاردها دلاری را که در خارج از کشور سرمایه‌گذاری کرده‌اند به افغانستان برگردانند و با سرمایه‌گذاری در آبادانی کشورشان سهیم شوند.

وزیر صنعت و تجارت دولت موقت طالبان همچنین ابراز کرد: اکنون مشکلات بانکی برای سرمایه‌گذاری و فعالیت‌های اقتصادی برطرف شده است و همه سرمایه‌گذاران می‌توانند برای دریافت کالاهای اساسی از مجموع پول حساب بانکی خود، ۲۵ درصد آن را برداشت کنند.

وی همچنین تأکید کرد: برای حمایت از تولیدات داخلی، زمینه برای شرکت تولید‌کنندگان در نمایشگاه‌های بین‌المللی فراهم شده است و زنان نیز چون در فعالیت‌های اقتصادی کشور نقش سازنده‌ای دارند، می‌توانند فعالیت‌های اقتصادی خود را پیش ببرند.

به‌تازگی وزارت معادن افغانستان اعلام کرده بود برای استخراج ۸ معدن در برخی استان‌های این کشور قراردادهایی امضا می‌کند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.