Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 42387
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 04 نوامبر 2022 - 18:11 |

الوفاق خطاب به پاپ: واقعیت بحرین برخلاف تصور شما سراسر ظلم و تبعیض است

الوفاق خطاب به پاپ: واقعیت بحرین برخلاف تصور شما سراسر ظلم و تبعیض است

انجمن اسلامی وفاق ملی بحرین(الوفاق) با صدور بیانیه‌ای خطاب به پاپ فرانسیس که به این کشور سفر کرده است، گفت: واقعیت بحرین آن‌گونه که شما تصور می‌کنید، نیست و ‎همه راه‌های گفت‌و‌گو از سوی حکومت در این کشور بسته شده است.

به گزارش گروه بین الملل آژانس خبری صدای پامیر؛ در این بیانیه خطاب به پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‎های جهان آمده است: همان‌طور که می‌دانید رژیم بحرین، منتخب یا تأیید صلاحیت شده از سوی شهروندان بحرینی نیست و بحران بزرگی به علت نبود تسامح و بسته‌شدن همه راه‌های گفت‌و‌گو از سوی حکومت در این کشور وجود دارد و ظلم و تبعیض سیاسی و مذهبی در کشور ما حاکم است.

الوفاق همچنین تأکید کرد: ما اعتقاد راسخ داریم که مقامات بحرین از این دیدار و برگزاری کنفرانس در شرایط پایمال‌شدن حقوق و آزادی‌های شهروندان بحرینی سوء استفاده کرده‌اند؛ در حالی که مسائل مربوط به حقوق، آزادی و تسامح در این کشور در بدترین شکل آن است.

این بیانیه می‌افزاید: بحرین با این دیدار برای سرپوش‌گذاشتن به حقایق مربوط به آزار و اذیت مذهبی شدید و عمیق و تبعیض دینی، مذهبی و نژادی که بر کسی پوشیده نیست، تلاش می‌کند؛ در حالی که تمامی مؤسسات بین‌المللی به شکل دقیق و مفصل در گزارش‌های خود بر این مسئله اذعان داشته‌اند.

الوفاق همچنین خطاب به پاپ تأکید کرد که شما در شرایطی به بحرین آمده‌اید که رژیم بزرگ‌ترین علمای این کشور و در رأس آنان آیت‌الله شیخ عیسی قاسم را از دور خارج و ملیت بحرینی او را لغو کرده و این عالم بحرینی اکنون در تبعید است.

پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان امروز، ۱۲ آبان برای حضور در همایش «بحرین برای گفت‌وگو» در بحرین وارد این کشور شد.

این برای نخستین‌بار است که پاپ به بحرین سفر می‌کند و این سفر یک دیدار تاریخی از این کشور خواهد بود.

سفر رهبر کاتولیک‌های جهان به بحرین سه روز ادامه خواهد داشت و او قرار است فردا جمعه، ۱۳ آبان در همایش بحرین برای گفت‌و‌گو سخنرانی کند.

همایش بحرین برای گفت‌وگو با شعار «شرق و غرب برای همزیستی انسانی» امروز پنج‌شنبه در مرکز فرهنگی «عیسی» در منامه، پایتخت بحرین افتتاح شد و رهبران ادیان و مذاهب، اندیشمندان و شخصیت‌های فرهنگی برجسته از کشورهای مختلف جهان در آن حضور یافته‌اند.

این همایش در حالی با شعار گفت‌و‌گو و همزیستی انسانی برگزار شده است که از سال ۲۰۱۱، بحرین هزاران معترض، روزنامه‌نگار و فعال را زندانی کرده است که برخی از آن‌ها به صورت دسته جمعی محاکمه شده‌اند. این رژیم همچنین برای سرکوب شیعیان از زور و خشونت استفاده کرده است.

خانواده‌های ۱۲ زندانی سیاسی محکوم به اعدام، از پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان درخواست کرده‌اند تا در سفرش به منامه از مجازات اعدام انتقاد و از زندانیان سیاسی دفاع کند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.