Tuesday, 23 April , 2024
امروز : سه شنبه, ۴ ثور , ۱۴۰۳ - 15 شوال 1445
شناسه خبر : 42796
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 16 نوامبر 2022 - 18:07 |

بروز شکاف عمیق بین جمهوری خواهان در پی اعلام نامزدی ترامپ

بروز شکاف عمیق بین جمهوری خواهان در پی اعلام نامزدی ترامپ

پس از آنکه دونالد ترامپ نامزدی خود در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ را اعلام کرد، به نظر می‌رسد جمهوری خواهان دچار شکاف عمیقی شده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل آژانس خبری صدای پامیر؛ پس از آنکه دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا، نامزدی خود در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ را اعلام کرد، به نظر می رسد جمهوری خواهان دچار شکاف و دودستگی عمیقی شده‌اند.

ترامپ سه‌شنبه شب در ویلای شخصی خود در فلوریدا اعلام کرد که برای انتخابات ۲۰۲۴ وارد رقابت خواهد شد. وی در این باره گفت: برای اینکه آمریکا را دوباره به عظمت و شکوه برسانیم، نامزدی خود برای ریاست جمهوری آمریکا را اعلام می‌کنم.

ترامپ همچنین گفت: ما پیروز خواهیم شد. اطمینان می‌دهم بایدن در انتخابات ۲۰۲۴ موفق نمی‌شود. ما دموکرات‌ها را که سعی دارند کشور ما را از درون ویران کنند شکست خواهیم داد.

براساس گزارش هیل، پس از آنکه شب گذشته ترامپ در عمارت مارالاگو نامزدی خود در در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ را اعلام کرد، برخی جمهوری خواهان از جمله رهبر قانونی این حزب از این اقدام استقبال کرده و برخی دیگر مدعی شدند که ترامپ باید از این حرکت خود عقب نشینی کند.

بر این اساس، مارجری تیلر گرین دوست نزدیک ترامپ و یکی از نمایندگان جمهوری خواه ایالت جورجیا، حتی پیش از آنکه ترامپ به طور رسمی نامزدی خود را اعلام کند، در توئیتی از او اعلام حمایت کرد و پس از اعلام رسمی نامزدی وی نیز، بار دیگر توئیت خود را منتشر و حمایت دوباره خود را از ترامپ اعلام کرد.

وی با انتشار ویدئویی که در آن ترامپ وعده داد که اگر برای بار دوم به کاخ سفید برسد، ایالات متحده را بار دیگر اولین کشور جهان خواهد کرد، افزود: دونالد ترامپ مورد حمایت و پشتیبانی کامل من به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ است.

تروی نلز نماینده جمهوری خواه ایالت تگزاس نیز ضمن اعلام حمایت ازترامپ ویدئویی را منتشر کرد که در آن رئیس جمهور سابق ایالات متحده گفته بود بازگشت آمریکا حالا شروع می شود.

اندی بیگز نماینده آریزونا نیز گفت: رئیس جمهور ترامپ رهبر حزب جمهوری خواه است. بیایید بار دیگر آمریکا را بزرگ و باشکوه کنیم.

سناتور لیندسی گراهام نیز حمایت مستقیم خود را از ترامپ اعلام نکرد اما استراتژی سیاسی مورد استفاده رئیس جمهور سابق امریکا را تحسین کرد و شب گذشته در توئیتی گفت: اگر ترامپ این لحن خود را حفظ کند و پیام خود را به صورت پیوسته به گوش همه برساند، شکست او دشوار خواهد بود. سخنرانی امشب ترامپ و مقایسه سیاست ها و نتایج آن در مقابل دولت بایدن، یک مسیر پیروزی را برای او در انتخابات اولیه و نهایی ترسیم می کند.

این در حالی است که برخی دیگر جمهوری خواهان مانند لری هوگان فرماندار مریلند و آسا هاچینسون از آرکانزاس، ضمن اعلام مخالفت خود با نامزدی رئیس جمهور سابق امریکا، پیش بینی کردند که وی به عنوان نامزد جمهوری خواهان شکست می خورد.

هاچینسون ضمن انتقاد سخت از شخصیت ترامپ گفت: گزینه های بهتری برای نامزدی جمهوری خواهان درانتخابات ریاست جمهوری دو سال آینده وجود دارد.

لری هوگان نیز اظهار کرد رئیس جمهور سابق امریکا در برابر شکست های بایدن شایسته است اما پیام خود افراطی او نشان دهنده عصبانیتی است که تغییر نکرده است. این موضوع در انتخابات ۲۰۲۲ موثر نبود و در انتخابات ۲۰۲۴ نیز تاثیرگذار نخواهد نبود.

جب بوش جمهوری خواه برجسته نیز رئیس جمهور سابق امریکا را را فردی ضعیف خطاب کرد و گفت: ترامپ یک سخنرانی بسیار کم انرژی داشت. زمان انتخابات رهبر جدید رسیده است. رهبری که ما را متحد کند.

روزگذشته نیز «مایک پنس» معاون سابق رئیس جمهوری آمریکا اظهار کرد گزینه هایی بهتر از ترامپ برای ریاست جمهوری در آینده وجود دارد.

همچنین براساس نتایج نظرسنجی‌های جدید و اولیه، میزان تمایل و علاقه مردم به «ران د‌ی‌سانتیس» فرماندار فلوریدا به عنوان نماینده جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴، از دونالد ترامپ بیشتر شده است.

ران د‌ی‌سانتیس بارها شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ را حتی در صورت حضور ترامپ، غیرمحتمل ندانسته است. طرفداران وی نیز پس از اعلام پیروزی مجدد وی در انتخابات میان دوره‌ای مجلس نمایندگان دائم شعار می دادند «دو سال دیگر».

در همین حال، «مو بروکس»، نماینده آلاباما در کنگره آمریکا و حامی سابق رئیس حمهور پیشین این کشور، موضع متفاوتی درباره رئیس جمهور محبوب سابق خود اتخاذ کرده و به تازگی گفته است: «اشتباه بدی برای جمهوری‌خواهان است که دونالد ترامپ را به عنوان نامزد خود در سال ۲۰۲۴ انتخاب کنند.»

بروکس درباره ترامپ گفت: «دونالد ترامپ ثابت کرده است که ناصادق، بی‌وفا، بی‌کفایت، خام و خیلی چیزهای دیگر است و بسیاری از افراد مستقل‌ و جمهوری‌خواهان را از خود دور می‌کند.»

پیش از این نیز، نمایندگان جمهوری خواه دیگری مخالفت شان را با حضور رئیس جمهور سابق امریکا در رقابت های انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ اعلام کرده بودند.

براساس گزارش گاردین، این موضع گیری بروکس نشان دهنده تعمیق شکاف ها در میان جمهوری خواهان است. حزبی که در انتخابات میان دوره‌ای کنگره برخلاف ادعاها و تبلیغات ترامپ نتوانستند نتایج چشم گیری بدست آرودند و کنترل مجلس سنا در دست دموکرات ها باقی ماند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.