Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ حمل , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 42655
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار افغانستان, اقتصادی, انتخاب سردبیر تاریخ انتشار : 12 نوامبر 2022 - 18:17 |

بیش از ۱۷ هزار گدا از شهر کابل جمع‌آوری شده است

بیش از ۱۷ هزار گدا از شهر کابل جمع‌آوری شده است

مسوولان در کمیته جمع‌آوری گدا‌ها تحت رهبری ملا عبدالغنی برادر معاون اقتصادی رئیس الوزرای حکومت سرپرست اعلام کرده که بیش از ۱۷ هزار گدا را از شهر کابل جمع‌آوری کرده است.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر؛ این کمیته امروز شنبه(۲۱ عقرب) با نشر اعلامیه‌ی گفته تاریخ ۱۹عقرب سال جاری، به تعداد ۱۷ هزار و ۲۶۲ گدا را از مناطق مختلف شهر کابل جمع‌آوری کرده است.

در اعلامیه آمده از میان این گداهای جمع‌آوری شده به تعداد ۱۰ هزار۱۴۵ تن زن می‌باشد که پس از ارزیابی تعداد ۳ هزار و ۹۰۸ تن آن‌ها مستحق و به تعداد ۶ هزار و ۲۳۷ دیگرشان گداهای حرفه‌ای شناسایی شده‌اند.

اعلامیه افزوده از میان گداهای جمع‌آوری شده به تعداد ۱۵۷۷ تن مرد بوده که پس ارزیابی تعداد ۵۶۲ تن آن‌ها مستحق و به تعداد ۱۰۱۵تن دیگر شان گداهای حرفه‌ای شناسایی شده‌اند.

مسوولان کمیته جمع‌آوری گدا‌ها گفته درمیان گداهای جمع‌آوری شده به تعداد ۵۵۴۰کودک است که تعداد ۲۲۳۰تن آن‌ها مستحق و به تعداد ۳۲۵۰تن دیگر شان گداهای حرفه‌ای هستند.

اعلامیه افزوده:” به تعداد ۶۰کودکان بی‌سرپرست می‌باشد کودکان گدای بی‌سرپرست پس از بایومتریک به مراکز آموزشی وزارت کار و امور اجتماعی فرستاده می‌شوند”.

در اعلامیه آمده است که این مراکز علاوه بر اعاشه به کودکان بی‌سرپرست زمینه‌ای آموزش نیز فراهم می‌گردد و با گدایان مستحق از سوی امارت اسلامی افغانستان کمک‌های نقدی دوام‌دار صورت می‌گیرد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.