Thursday, 25 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۶ ثور , ۱۴۰۳ - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 42411
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, انتخاب سردبیر, سیاسی تاریخ انتشار : 05 نوامبر 2022 - 15:20 |

تاکید طالبان بر اهمیت نقش دوحه در ایجاد روابط با جامعه جهانی

تاکید طالبان بر اهمیت نقش دوحه در ایجاد روابط با جامعه جهانی

معاون سیاسی ریاست الوزرا طالبان در دیدار با سعید بن مبارک الخیارین سفیر قطر در افغانستان، گفت حکومت طالبان خواستار پا درمیانی دوحه با کشورهای اسلامی و جامعه جهانی برای ایحاد روابط خوب برای افزایش کمک‌های بشردوستانه به افغانستان است.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر؛ مولوی عبدالکبیر با سفیر قطر در افغانستان درباره گسترش روابط بازرگانی و اقتصادی  گفت‌وگو کرده‌ است. در این دیدار، الخیارین تعهد کرده‌ که قطر کمک‌هایش را برای مردم افغانستان به ویژه زنان و کودکان بی سرپرست، ادامه خواهد داد.

همچنین در توئیتر ارگ ریاست جمهوری افغانستان آمده‌است: «طالبان در کنار گسترش روابط اقتصادی و تجارتی با قطر، خواهان توسعه بیشتر مناسبات حسنه در عرصه‌های مختلف است ما می‌خواهیم که با میانجیگری قطر با کشورهای اسلامی و جامعه جهانی روابط خوب ایجاد کنیم تا کمک‌های بشر دوستانه به افغانستان بیشتر افزایش یابد.»

همزمان با این، شماری از کارشناسان مسایل سیاسی، قطر را میانجی خوب در بخش بهبود روابط طالبان با کشورهای جهان و جلب کمک‌های بشردوستانه می‌دانند.

عزیز معارج، دیپلمات پیشین در مصاحبه با خبرنگاران گفت: «کشور قطر لابی‌گری بهتر در قسمت جلب کمک‌های بشردوستانه و روابط سازی طالبان با کشورهای جهان واقع شود تا کشورهای جهان طالبان   را به رسمیت بشناسد.»

ولی فروزان، کارشناس مسایل سیاسی، گفت: «قطر در مجموع می‌تواند در حفظ و بهتر شدن روابط و در قسمت جلب کمک‌های بشردوستانه نقش بسیار مهم را بازی کند.»

نجیب الله جامع، کارشناس مسایل سیاسی، گفت: «نقش قطر در بخش صلح و جلب کمک‌ها مهم است نظر و اراده کشور قطر درباره  افغانستان خوب است.»

دفتر سیاسی طالبان در دوحه در سال ۲۰۱۳ میلادی فعالیت خود را آغاز کرده است  و اکنون نیز فعال است و مانند یک پل ارتباطی میان طالبان  و جامعه جهانی عمل می‌کند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.