Tuesday, 23 April , 2024
امروز : سه شنبه, ۴ ثور , ۱۴۰۳ - 15 شوال 1445
شناسه خبر : 43072
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 25 نوامبر 2022 - 8:46 |

تحولات اوکراین: روسیه کی‌یف را مسئول تلفات انسانی در شهرهای اوکراین نامید

تحولات اوکراین: روسیه کی‌یف را مسئول تلفات انسانی در شهرهای اوکراین نامید

مخالفت مسکو با حضور مجازی زلنسکی در جلسات شورای امنیت، درخواست رهبران قزاقستان و بلاروس برای آغاز مذاکرات صلح درباره اوکراین و دستور بایدن برای اختصاص کمک نظامی ۴۰۰ میلیون دلاری به اوکراین، از جمله مهمترین رویدادها پیرامون اوکراین است.

به گزارش گروه بین‌الملل آژانس خبری صدای پامیر؛ پس از حملات هوایی روز چهارشنبه روسیه به زیرساختارهای اوکراین، کی‌یف خواستار تشکیل نشست فوری شورای امنیت سازمان ملل شد.

صبح روز چهارشنبه، یک هشدار  حملات هوایی در سراسر اوکراین اعلام شد. انفجارهایی در مناطق کی‌یف، وینیتتسکا و لووف، زاپروژیه، اودسا، اوچاکوف و میکولایف گزارش شد. در  این مناطق سیستم تامین برق از کار افتاد. همزمان، وزارت انرژی اوکراین از خاموشی موقت تمامی نیروگاه‎های هسته‌ای و اکثر نیروگاه های حرارتی و تولید کننده برق آبی این کشور خبر داد.

نیروهای مسلح روسیه از اوایل ماه اکتبر  حملات گسترده به تأسیسات زیرساختارهای نظامی و انرژی اوکراین را آغاز کردند. در آن زمان ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه توضیح داد که این اقدام پاسخی به اقدامات تروریستی مقامات کی‌یف، به ویژه حمله به پل کریمه بود.

ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین نیز در نشست شب گذشته شورای امنیت سخنرانی ویدئویی انجام داد. در این رابطه،  واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان  اعلام کرد که رهبر اوکراین باید شخصاً در نشست شورای امنیت سازمان ملل شرکت کند و سخنرانی ویدیویی وی، نقض مقررات داخلی شورای امنیت است.

لازم به یادآوری است که نماینده روسیه زمانی که ولادیمیر زلنسکی  برای اعضای شورای امنیت حاضر در جلسه سخنرانی می‌کرد، وارد سالن نشست شد. وی توجه زیادی به سخنرانی نکرده و شروع به آماده شدن برای جلسه شد.

واسیلی نبنزیا در سخنان خود یادآور شد که مردم غیرنظامی قربانی استفاده نیروهای مسلح اوکراینی از تسلیحات دفاع هوایی در داخل شهرها هستند. وی گفت: «خسارت وارده به ساختمان های مسکونی و تلفات در میان مردم غیرنظامی واقعاً به دلیل فعالیت پدافند هوایی اوکراین رخ می دهد که نه در حومه شهرها، بلکه در مرکز آنها مستقر شده است. در نتیجه، قطعات موشک یا موشک‌های اوکراینی که منحرف شده‌اند، به اهدافی برخورد می‌کنند که روسیه آنها را هدف قرار نداده است.»

 این دیپلمات روس عکس‌هایی از گلوله‌هایی که به ساختمان‌های مسکونی در کی‌یف و ایژگورود اصابت کرده، ارائه کرده و  تاکید کرد که در این تصاویر مهمات سیستم های دفاع هوایی آمریکا مشخص است که به عنوان بخشی از کمک های نظامی به اوکراین ارائه شده است. نبنزیا تأکید کرد که پمپاژ تسلیحات نظامی به اوکراین تهدیدی برای ساکنان تمام مناطق تحت تأثیر درگیری است. به گفته وی، مسکو قصد دارد تا زمانی که طرف اوکراینی موضع واقع بینانه ای در مذاکرات اتخاذ نکند، به دنبال کاهش توان بالقوه نظامی دشمن باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.