Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ ثور , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 42414
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 05 نوامبر 2022 - 15:56 |

ادامه تظاهرات بحرینی‌ها علیه انتخابات آل خلیفه

ادامه تظاهرات بحرینی‌ها علیه انتخابات آل خلیفه

ده‌ها تن از ملت بحرین در مخالفت با انتخابات جعلی و ساختگی رژیم آل خلیفه راهپیمایی کردند.

به گزرش گروه بین‌الملل آژانس خبری صدای پامیر؛ ملت بحرین همچنان با برگزاری راهپیمایی‌هایی بر عدم مشارکت خود در انتخابات ساختگی رژیم  آل خلیفه تاکید دارند.

در همین راستا ده‌ها تن از مردم بحرین روز جمعه بار دیگر در مخالفت با انتخابات صوری آل خلیفه دست به راهپیمایی زدند.

مردم شهر « الهمله» دست به راهپیمایی علیه انتخابات آتی بحرین  زدند که طی آن معترضان با داشتن پلاکاردهایی خواستار برگزاری همه پرسی شدند.

این درحالی است که اعتراضات روزانه ملت «السنابس»  ادامه دارد که آن ها خواستار آزادی بدون قید و شرط زندانیان سیاسی هستند.

از سوی دیگر حساب کاربری «البحرین_الیوم» چند ویدئو از شماری از بازداشت‌شدگان در زندان‌های آل خلیفه در بحرین منتشر کرد که در این ویدئو زندانیان بر لزوم تحریم انتخابات آتی بحرین  تاکید کردند.

چند شب گذشته نیز ملت بحرین با برگزاری تظاهراتی خواستار تحریم انتخابات صوری پارلمانی شده و برگزاری این انتخابات را به نفع روند سیاسی آل خلیفه و سازش با رژیم صهیونیستی دانستند.

در این پلاکاردها شعارهایی از جمله «گزینه ما تحریم است، رأی تو یعنی سازش»، «به خاطر بحرین هرگز در انتخابات شرکت نخواهیم کرد»، «هر کس در این انتخابات شرکت کند، از این مردم نیست»، «زندانیان بحرین را نجات دهید»، «ملت خواهان خالی شدن زندان‌هاست»، «زندانیان ما در خطر هستند آن‌ها را فورا آزاد کنید»، «زندانیان را از مرگ تدریجی نجات دهید»، «لبیک ای زندانی» و «آزادی برای اسرا» نوشته شده بود».

پیش از این نیز شیخ «عیسی قاسم» رهبر معنوی انقلاب بحرین اعلام کرد: «انتخابات در بحرین تنها برای استبداد بیشتر است و مردم در این حکومت تنها ابزاری هستند تا حکومت به طور کامل بر آن‌ها مسلط شود. آیا عقل اجازه شرکت در این انتخابات را می‌دهد»؟

اخیرا نیروهای معارض بحرین با صدور بیانیه‌ای انتخابات جعلی و ساختگی رژیم آل خلیفه را تحریم و از طرح سیاسی جدیدی رونمایی کردند.

فراخوان‌های مردمی و حزبی برای تحریم انتخابات پارلمانی بحرین با توجه به رویکرد حکومت آل خلیفه و اتخاذ سیاست طرد کردن و ممنوعیت سیاسی در این کشور، در حال افزایش است.

گروه‌های مخالف رژیم آل خلیفه از تمام مردم بحرین از شیعه گرفته تا سنی و پیروان سایر ادیان و مذاهب و همچنین تمام گروه‌ها و اصناف خواسته است تا برای دفاع از منافع ملی و مقابله با فساد، یهودی‌سازی و حمله به هویت ملی، این انتخابات را تحریم کنند. چراکه حمایت از آینده کشور و ملت با این انتخابات هدف قرار گرفته است.

قرار است انتخابات پارلمانی بحرین در نوامبر آینده برگزار شود؛ اما از آنجا که از زمان آغاز اعتراضات مردمی در اوایل سال ۲۰۱۱ تاکنون، هیچ اقدام امیدوارکننده‌ای برای اصلاح امور در این کشور صورت نگرفته و پاسخی به مطالبات انقلابیون داده نشده، انتظار می‌رود که اغلب احزاب مخالف رژیم آل خلیفه این انتخابات را تحریم کنند.

با نزدیک شدن به انتخابات پارلمانی در بحرین، به نظر می رسد که عرصه سیاسی این کشور رنگ و بویی ندارد. به گفته «وفاء العم» روزنامه نگار بحرینی، این وضعیت ناشی از تصمیم آل خلیفه برای انحلال جمعیت‌های سیاسی و اعمال قانون ممنوعیت فعالیت سیاسی است که مانع از فعالیت سیاسی و مدنی تعداد قابل توجهی از اعضا و رهبران جمعیت‌های سیاسی مخالف از جمله شرکت در انتخابات پارلمانی شده است.

بحرین از ۱۴ فوریه ۲۰۱۱ تاکنون شاهد تقابل نظام آل خلیفه با مردم است. مردم که در ابتدا مطالبات مدنی و اصلاح‌طلبانه داشتند توسط رژیم آل خلیفه و با حمایت آل سعود سرکوب شدند و رهبران سیاسی و مذهبی نیز یا به احکام طولانی‌مدت حبس و سلب تابعیت و یا به تبعید از بحرین محکوم شده‌اند.

رژیم آل خلیفه با قساوت بسیار شدیدی با مردم برخورد می‌کند و تاکنون احکام اعدام متعددی اجرا شده‌اند و تعداد بسیار زیادی از مردم، انقلابیون و فعالان سیاسی به خارج از کشور کوچ داده شده‌اند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.