Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 42528
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 08 نوامبر 2022 - 16:42 |

ترامپ: نانسی پلوسی حیوان است

ترامپ: نانسی پلوسی حیوان است

رئیس‌جمهور سابق آمریکا دوشنبه در یک گردهمایی در آستانه انتخابات کنگره و در میانه نگرانی‌ها درباره خشونت سیاسی در ایالات متحده، نانسی پلوسی را «حیوان» خواند.

به گزارش گروه بین الملل آژانس خبری صدای پامیر؛ «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا دوشنبه در یک گردهمایی در آستانه انتخابات کنگره و چند روز بعد از حمله به همسر پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا با چکش، نانسی پلوسی را «حیوان» خواند.

به گزارش روزنامه واشنگتن‌پست، نوشته‌های عامل حمله به همسر پلوسی که بر روی فضای مجازی قرار گرفته بود،  به شدت نژادپرستانه و در حمایت از دونالد ترامپ و علیه حزب دموکرات بوده است.

ترامپ که در گردهمایی نزدیک دیتون اوهایو به نمایندگی از نامزدهای جمهوری‌خواه کنگره سخنرانی می‌کرد، قبل از اشاره به پلوسی و دو بار استیضاح از سوی مجلس نمایندگان آمریکا، گفت: راستش را بخواهید، فکر می‌کنم او هم حیوان است.

به گزارش نشریه آمریکایی پولتیکو، پل پلوسی همسر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا ۲۸ اکتبر در سان فرانسیسکو از سوی مردی که متهم است قصد ربودن ناسی پلوسی و آسیب رساندن به سایر دموکرات‌ها را داشت، مورد حمله قرار گرفت. این حمله، نگرانی‌ها بخصوص در بین دموکرات‌ها در بار خشونت سیاسی و لفاظی جمهوری‌خواهان را افزایش داده است.

ترامپ در ادامه سخنانش در اشاره به واکنش‌های منفی احتمالی به اظهارنظر خود، گفت: «خواهند گفت چه چیز وحشتناکی. او نانسی را حیوان خطاب کرد. دیگر هرگز از (این) کلمه مزخرف استفاده نخواهم کرد. اما کاری که او با ما در این کشور کرد….» ترامپ همچنین به عادت همیشگی  پلوسی را «نانسی پلوسی دیوانه» خطاب کرد.

پیش‌تر هم ترامپ در واکنش به سفر تحریک‌آمیز نانسی پلوسی به تایوان در شبکه اجتماعی خود «تروث» ضمن دیوانه خطاب کردن پلوسی، گفت هر اقدامی که او انجام می‌دهد، با شکست مواجه می‌شود.

وی با اشاره به شکست دموکرات‌ها در دو بار استیضاح خودش، نوشته بود: «چرا این نانسی پلوسیِ دیوانه به تایوان رفته است. همیشه دردسرساز است. هیچکدام از کارهای او درست انجام نمی‌شود (دو استیضاح شکست خورده، از دست دادن مجلس نمایندگان  غیره). حالا ببینید!»

رأی‌دهندگان آمریکایی امروز هشتم نوامبر در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا شرکت می‌کنند تا سرنوشت ۴۳۵ کرسی مجلس نمایندگان آمریکا و ۳۴ کرسی از ۱۰۰ کرسی سنا را تعیین کنند. نظرسنجی‌های انجام شده در آستانه انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره نشان داده که اکثریت آمریکایی‌های طرفدار دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات در ایالات متحده از افزایش خطر بروز خشونت‌هایی با انگیزه‌های سیاسی در کشور خود نگران هستند.

بنابر گزارش روزنامه واشنگتن‌پست، نتایج تازه‌ترین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که تقریباً نه نفر از هر ۱۰ آمریکایی (۸۸ درصد) نگران هستند که اختلافات سیاسی بین دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات تا اندازه‌ای تشدید شود که خطر خشونت با انگیزه سیاسی در ایالات متحده وجود داشته باشد و شش نفر از هر ۱۰ آمریکایی در این خصوص «بسیار نگران» هستند.

بر اساس این گزارش، از میان دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات، تعداد آمریکایی‌های بیشتری، حزب جمهوری‌خواه را برای بروز خطر خشونت مقصر می‌دانند اما تفاوت چندان زیاد نیست.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.