Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 43027
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 23 نوامبر 2022 - 13:25 |

ترکیه: گسترش اسلام‌هراسی در جهان تهدیدی برای بشریت است

ترکیه: گسترش اسلام‌هراسی در جهان تهدیدی برای بشریت است

وزیر امور خارجه ترکیه در نهمین مجمع جهانی اتحاد تمدن‌های سازمان ملل در مراکش، گسترش اسلام‌هراسی در جهان را تهدیدی مستقیم برای بشریت و صلح کشورها توصیف کرد.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر به نقل از الجزیره، مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه با بیان اینکه بیگانه‌هراسی و اسلام‌هراسی در سراسر جهان افزایش یافته است، تأکید کرد که این تهدیدی مستقیم برای بشریت، صلح و امنیت کشورها است.

اوغلو این سخنان را روز سه‌شنبه در جریان نشست وزیران گروه دوستان نهمین مجمع جهانی اتحاد تمدن‌های سازمان ملل که در شهر فاس مراکش برگزار شد، بیان کرد.

چاووش اوغلو با اشاره به افزایش بیگانه‌هراسی، اسلام‌هراسی و خصومت علیه مهاجران و اشکال مختلف تبعیض در سطح جهانی هشدار داد که این تصور غلط وجود دارد که تهدیدها و چالش‌های کنونی به جنگ بین کشورها محدود می‌شود.

وی افزود: این چالش‌ها تهدیدی مستقیم برای بشریت، امنیت ملت‌ها و صلح است.

وزیر خارجه ترکیه همچنین تصریح کرد که اتحاد تمدن‌های سازمان ملل به جستجوی راه حل برای برخی از مشکلات اساسی که باعث رنج مردم می شود، ادامه می‌دهد.

وی افزود: اتحاد تمدن‌ها به موفقیت‌هایی دست یافته است و برای مقابله با چالش‌ها برنامه‌ریزی کرده است، اما نیازمند اقداماتی ملموس از همکاری‌های بین المللی است.

چاووش اوغلو تأکید کرد که هدف از نشست اتحاد تمدن‌ها ایجاد یک اتحاد مؤثر متشکل از احساسات مشترک با حمایت قوی جهانی از ۱۵۸ کشور است.

وزیر خارجه ترکیه با اشاره به اینکه اتحاد تمدن‌ها ۱۷ سال پیش تأسیس شد و امروز یکی از مهم‌ترین طرح‌های صلح عصر ما به شمار می‌رود، گفت: این ائتلاف از پروژه‌های اولویت‌دار مانند جوانان، آموزش، مهاجرت و رسانه حمایت می‌کند.

وزیر ترکیه بر لزوم تأمین منابع مالی و نهادی بیشتر برای اتحاد تمدن‌ها تأکید کرد و گفت که ترکیه یکی از کشورهایی است که بیشترین مشارکت را در این ائتلاف داشته و به حمایت از آن ادامه خواهد داد.

این برای نخستین بار است که نشست در یک کشور آفریقایی برگزار می‌شود که به مدت دو روز ادامه درد و ترکیه و ۴۹ کشور در سطح وزیران کشورها در آن شرکت دارند.

بیش از یک هزار فعال از کشورهای سراسر جهان که در زمینه احترام به فرهنگ‌ها و تمدن‌های مختلف فعال هستند و همچنین ۹۶ هیئت از همه کشورها در آن حضور دارند.

در حاشیه هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل خبر برگزاری این نشست در مراکش اعلام شده بود.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.