Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 42987
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 22 نوامبر 2022 - 11:57 |

تلفات زمین لرزه اندونزی به ۱۶۲ نفر رسید

تلفات زمین لرزه اندونزی به ۱۶۲ نفر رسید

طبق جدیدترین آمار و ارقام،‌ تلفات زمین‌لرزه اندونزی به دست‌کم ۱۶۲ کشته رسیده است و بیش از ۷۰۰ نفر دیگر نیز زخمی شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل آژانس خبری صدای پامیر؛ طبق جدیدترین آمار و ارقام منتشر شده، شمار قربانیان زمین‌لرزه مرگبار روز گذشته (دوشنبه) در جزیره «جاوه» اندونزی که «جاکارتا» پایتخت اندونزی در آن واقع شده است، به ۱۶۲ نفر افزایش یافت و بیش از ۷۰۰ نفر دیگر نیز زخمی شدند.

بنا بر گزارش روزنامه «ایندیپندنت»،«ریدوان کامل» فرماندار جاوه غربی با اعلام جدیدترین آمار زمین‌لرزه روز گذشته اعلام کرد که علاوه بر قربانیان این فاجعه، صدها نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.

بر اساس این گزارش، بسیاری از تلفات از دانش‌آموزان مدارس دولتی بوده که به دلیل فروریختن سقف کلاس‌های درسی جان خود را از دست دادند.

بر اساس این گزارش،‌ در حال حاضر بیمارستان‌های اندونزی از حضور زخمی‌های حادثه زمین‌لرزه در جاوه پر شده است و احتمالاً آمار تلفات این زمین لرزه افزایش خواهد یافت.

کامل همچنین گزارش کرد که خانه‌های بیش از ۱۳ هزار نفر به شدت در زمین‌لرزه آسیب دیده و مجبور شدند، هم‌اکنون در پناهگاههای موقت اسکان داده شوند.

یورونیوز نیز در این خصوص گزارش کرد که در پی وقوع زمین‌لرزه‌ای به قدرت ۵.۶ ریشتر در جزیره جاوه، تاکنون دست‌کم ۱۶۲ نفر جان خود را از دست دادند و بیش از ۷۰۰ نفر دیگر نیز زخمی شدند و به دلیل مسدود شدن جاده‌ها و عدم امکان دسترسی سریع امدادگران به زخمی‌های حادثه، احتمال افزایش قربانیان این حادثه وجود دارد.

طبق این گزارش،‌ مرکز زمین لرزه فوق، در منطقه «سیانجور» در استان جاوه غربی و در عمق ۱۰ کیلومتری زمین بوده است اما با این حال، مرکز لرزه‌نگاری اندونزی،‌ احتمال وقوع سونامی را بعید دانسته است.

طبق اینگزراش، سازمان هواشناسی، اقلیم شناسی و ژئوفیزیک اندونزی حداقل ۲۵ پس لرزه را ثبت کرده است.

اندونزی با جمعیتی بالغ بر ۲۷۰ میلیون نفر، به دلیل قرارگیری در «حلقه آتش» اقیانوس آرام، به طور مداوم در معرض وقوع زلزله یا فوران‌های آتشفشان است.

در ماه فوریه، زمین‌لرزه‌ای به قدرت ۶.۲ ریشتر به کشته شدن دست‌کم ۲۵ نفر و زخمی شدن بیش از ۴۶۰ نفر در استان «سوماترا غربی» منجر شد. در ژانویه ۲۰۲۱، زمین لرزه ای به بزرگی ۶.۲ ریشتر در استان سولاوسی غربی بیش از ۱۰۰ کشته و نزدیک به ۶۵۰۰ زخمی برجای گذاشت.

بر اساس این گزارش، زمین لرزه و سونامی قدرتمند اقیانوس هند در سال ۲۰۰۴ نزدیک به ۲۳۰ هزار کشته در ۱۲ کشور برجای گذاشت که اکثر قربانیان از کشور اندونزی بودند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.