Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 42984
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 22 نوامبر 2022 - 11:27 |

درخواست مجدد زلنسکی: با پیوستن اوکراین به ناتو موافقت کنید

درخواست مجدد زلنسکی: با پیوستن اوکراین به ناتو موافقت کنید

زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین بار دیگر از غرب خواست تا با پیوستن این کشور به اتحادیه اروپا و ائتلاف نظامی ناتو موافقت کنند.

به گزارش گروه بین المللی آژانس خبری صدای پامیر؛ «ولودمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین روز دوشنبه بار دیگر از غرب خواست تا با پیوستن این کشور به ناتو و اتحادیه اروپا موافقت کنند.

وی که طی ویدئو کنفرانسی در نشست مجمع پارلمانی ناتو در مادرید اسپانیا صحبت می‌کرد، افزود: «من از شما می‌خواهم تا از درخواست ما برای عضویت در اتحادیه اروپا و ائتلاف(ناتو) حمایت کنید».

رئیس جمهور اوکراین گفت: «ما در حال دفاع از ارزش‌های اروپا در میدان نبرد هستیم و باید به عضویت کامل در اتحادیه اروپا و ناتو برسیم».

زلنسکی کمدینی که بعدها رئیس‌جمهور اوکراین شد، تلاش داشت تا با عضویت کشورش در ناتو در برابر همسایه قدرتمند شرقی تضمین امنیتی از غربی‌ها دریافت کند. با این حال تلاش‌های وی نه‌ تنها به عضویت در ناتو نیجامیده، خاک اوکراین در دوران ریاست‌جمهوری او نزدیک به ۲۰ درصد کوچک‌تر شده است.

روسیه اوایل مهر با برگزاری همه‌پرسی، چهار منطقه دونتسک، لوهانسک، زاپروژیا و خرسون در اوکراین را به خاک خود ضمیمه کرد. پیش از آن هم روسیه شبه‌جزیره کریمه را در سال ۲۰۱۴ با برگزاری همه‌پرسی از اوکراین جدا و به خاک خود ضمیمه کرده بود.

شنبه (۱۹ نوامبر، ۲۸ آبان)  «آندری یرماک» رئیس دفتر ریاست‌جمهوری اوکراین مدعی شد صلح در این کشور تنها در صورتی ممکن است که مرزهای ۱۹۹۱ آن احیا شود. اشاره او به سال استقلال اوکراین با انحلال اتحاد جماهیر شوروی بود.

 

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.