Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ حمل , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 42620
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 11 نوامبر 2022 - 13:44 |

راهیابی نخستین زن مسلمان به پارلمان ایالت جورجیای آمریکا

راهیابی نخستین زن مسلمان به پارلمان ایالت جورجیای آمریکا

«رؤی رمان»، بانوی فلسطینی‌الاصل و کاندیدای حزب دموکرات در انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا موفق شد به پارلمان(مجلس قانون‌گذاری) ایالت «جورجیا» راه پیدا کند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر به نقل از پایگاه خبری «عربی ۲۱»، در انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا که روز سه‌شنبه ۱۷ آبان برگزار شد، تمام ۴۳۵ کرسی مجلس نمایندگان آمریکا، ۳۵ کرسی از مجموع ۱۰۰ کرسی سنا و ۳۶ کرسی فرمانداری آمریکا به رأی گذاشته شد.

«رؤی رمان»، بانوی ۲۸ ساله فلسطینی‌الاصل در کمپین انتخاباتی خود تأکید کرد که دولت باید به نفع همه کار کند و همچنین، متعهد شد که برای تأمین بودجه کامل آموزش، پرکردن شکاف فرصت‌های اقتصادی، گسترش دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی و حمایت از حق رأی اقدام کند.

این فعال سیاسی در سال ۱۹۹۴ میلادی از والدینی فلسطینی و در اردن متولد شد و زمانی که ۷ سال داشت خانواده‌ای وی به ایالت «جورجیا» مهاجرت کردند.

رمان مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته سیاست‌گذاری عمومی از دانشکده «سیاست‌گذاری عمومی مک کورت» دانشگاه «جورج تاون» در سال ۲۰۱۹ دریافت کرد.

وی سپس وارد عرصه سیاسی شد و خود را علاقه‌مند به مشارکت مدنی، فعالیت‌های سیاسی، گفت‌وگوی بین ادیان و خدمت به جامعه توصیف می‌کند.

رؤی رمان از سال ۲۰۱۴ میلادی در هر دوره انتخاباتی داوطلب شده است. وی همچنین به‌عنوان یک سازمان‌دهنده میدانی برای طرح ر‌أی‌دهندگان مسلمان در ایالت جورجیا و مدیر ارتباطات شعبه شورای روابط اسلامی ـ آمریکایی در جورجیا فعالیت کرده است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.