Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ ثور , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 42662
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 12 نوامبر 2022 - 18:54 |

رقابت تنگاتنگ دموکرات ها و جمهوریخواهان در انتخابات سنا

رقابت تنگاتنگ دموکرات ها و جمهوریخواهان در انتخابات سنا

ر اساس نتایجی که تا این لحظه از شمارش آرای انتخابات کانگرس امریکا منتشر شده، حزب جمهوری‌خواه ۲۱۱ چوکی و حزب دموکرات ۱۹۹ چوکی مجلس نمایندگان را به خود اختصاص داده‌اند و در مجلس سنا هر دو حزب ۴۹ چوکی به دست آورده‌اند.

به گزارش امور بین الملل آژانس خبری صدای پامیر؛ به نقل از گاردین، هر حزب برای کسب اکثریت مجلس نمایندگان به ۲۱۸ چوکی نیاز دارد. بدین ترتیب، جمهوری‌خواهان به ۷ چوکی و دموکرات‌ها به ۱۹ چوکی دیگر نیاز دارند. تا اکنون تکلیف ۴۱۰ چوکی از ۴۳۵ چوکی مشخص شده است.

در مجلس سنا، جمهوری‌خواهان ۴۹ چوکی و دموکرات‌ها هم ۴۹ چوکی کسب کرده‌اند و تکلیف ۲ چوکی باقیمانده مشخص نشده است.

گرچه جمهوری‌خواهان در مجلس نمایندگان تا این لحظه پیشتاز هستند، اما جو بایدن، رئیس‌جمهور دموکرات امریکا اعلام کرده که هنوز از پیروزی حزب دموکرات در مجلس نمایندگان ناامید نیست.

جمهوری خواهان از قبل اعلام کرده‌اند که اگر کنترول مجلس نمایندگان را به دست بگیرند، تحقیقاتی درباره عملکرد جو بایدن و دولتش آغاز خواهند کرد. همچنین بایدن برای تصویب طرح‌های خود به حمایت مجلس نیاز دارد و اگر مجلس نمایندگان در کنترول جمهوری‌خواهان قرار گیرد، برنامه‌های بایدن – از جمله کمک‌های گزاف مالی و نظامی به اوکراین – با مشکل مواجه خواهند شد.

در این انتخابات تمامی ۴۳۵ چوکی مجلس نمایندگان و ۳۵ چوکی از ۱۰۰ چوکی مجلس سنای امریکا به رای گذاشته شده است.

در انتخابات کانچرس امریکا، اکثر چوکی ها در اختیار حزبی که آن‌ها را از قبل در اختیار داشته، باقی می‌ماند و رقابت اصلی در واقع بر سر چند چوکی حساس است.

گرچه ‌جمهوری‌خواهان اکنون پیشتاز هستند، اما عملکرد آن‌ها از آنچه فکر می‌کردند، ضعیف‌تر بوده است. تا قبل از انتخابات، پیش‌بینی می‌شد که حزب جمهوری‌خواه با اکثریت نسبتا قاطعی کنترول مجلس نمایندگان را به دست بگیرد، اما خروجی صندوق‌ها حکایت از چنین قطعیتی ندارد.

برخی از برجسته‌ترین نامزدهای مورد حمایت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق امریکا از حزب جمهوری‌خواه در رقابت‌های کلیدی این انتخابات شکست خوردند و موقعیت ترامپ را، مخدوش کردند.

بسیاری ترامپ را مسئول عملکرد نسبتا ضعیف جمهوری‌خواهان در این انتخابات می‌دانند. با این حال، ترامپ اعلام کرده که در صورت پیروزی حزب جمهوری‌خواه، باید از او تقدیر شود اما در صورت شکست این حزب، هیچ تقصیری متوجه او نیست!

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.