Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 42557
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار افغانستان, انتخاب سردبیر تاریخ انتشار : 09 نوامبر 2022 - 19:53 |

سازمان بهداشت جهانی ارائه خدمات به افغانستان را سرعت داده است

سازمان بهداشت جهانی ارائه خدمات به افغانستان را سرعت داده است
سازمان بهداشت جهانی گفته است که به روند ارائه خدمات بهداشتی به مردم افغانستان سرعت بخشیده است. این سازمان تصریح کرده که در سال جاری بیش از ۳۲ هزار نفر در افغانستان از خانه‌های خود آواره شده‌اند.
به گزارش آژانس خبری صدای پامیر؛ سازمان بهداشت جهانی گفته است که ارائه خدمات ضروری و مراقبت‌های بهداشتی به مردم افغانستان را سرعت بخشیده است، زیرا بسیاری از مردم این کشور آسیب‌پذیر هستند و زمستان نیز نزدیک است.

بر اساس گزارش این سازمان، از ابتدای سال جاری به این طرف بیش از ۳۲ هزار افغان از خانه‌های‌شان آواره شدند.

در این گزارش این سازمان آمده است: وضعیت امنیتی ناپایدار و شیوع بیماری‌های ساری مختلف مانند اسهال شدید، سرخک، تب دنگی، مالاریا و کرونا نیز به مردم آسیب‌دیده این کشور تاثیر منفی گذاشته است.

سازمان بهداشت جهانی افزود: در ماه اکتبر موارد ابتلا به تب دنگی در ولایت‌های ننگرهار، لغمان و کابل ثبت شده و بیش از ۲ هزار مورد بیماری سرخک نیز گزارش شده است.

بر اساس گزارش این سازمان، با توجه به شرایط زندگی مردم و سیستم بهداشتی نامناسب، افزایش بیماری‌های تنفسی ساری را در موسم زمستان باید انتظار داشت.

این گزارش می‌افزاید این سازمان برای تسریع روند خدمات‌رسانی٬ بیش از یکصد نفر مدیر را با هدف هدایت طرح‌های واکسیناسیون در ۳۴ ولایت افغانستان آموزش داده است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.