Wednesday, 24 April , 2024
امروز : چهارشنبه, ۵ ثور , ۱۴۰۳ - 16 شوال 1445
شناسه خبر : 42886
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, اقتصادی, انتخاب سردبیر تاریخ انتشار : 19 نوامبر 2022 - 10:32 |

سرمایه گذاری گسترده اتباع افغانستان در خراسان رضوی

سرمایه گذاری گسترده اتباع افغانستان در خراسان رضوی

رئیس انجمن فعالان اقتصادی افغانستان در خراسان رضوی اظهارداشت اتباع افغانستانی در حوزه‌های اقتصادی در این استان سرمایه گذاری گسترده‌ای انجام داده‌اند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر؛ «حاجی بشیراحمد اربابی» رئیس انجمن فعالان اقتصادی افغانستان در خراسان رضوی گفت فعالان اقتصادی افغانستان حدود ۱۶۰۰ شرکت در حوزه‌های مختلف در این استان به ثبت رسانده‌اند.

وی افزود: این شرکت‌ها در حوزه‌های هتلداری و گردشگری، پتروشیمی و سوخت، صنعت و معدن، خدمات، بازرگانی و کشاورزی به ثبت رسیده‌اند.

اربابی اظهارداشت: مجوز فعالیت رسمی این شرکتها در اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی، اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اتاق بازرگانی و یا دفتر مرکز خدمات سرمایه گذاری خارجـی در استان ثبت شده است.

رئیس انجمن فعالان اقتصادی افغانستان در خراسان رضوی ادامه داد: محاسبه میزان دارایی شرکتهای افغانستانی فعال در این استان دشوار است، اما با توجه به فعالیت پرتعداد شرکتها و حضور دستکم ۱۶ هزار فعال اقتصادی در قالب آنها، اعلام حدود یک میلیارد دلار دارایی برای این تعداد تاجر و شرکت دور از انتظار نیست.

وی بیان کرد: مجوز فعالیت انجمن فعالان اقتصادی افغانستان در خراسان رضوی، شهریور ۱۴۰۱ به ثبت رسیده است و در حال حاضر بیش از ۵۰۰ تاجر افغانستانی مقیم استان عضو آن هستند.

این در حالی است که «سید علی قاسمی» مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی نیز پیش از این به ایرنا گفته بود: فقط در حوزه تجار و سرمایه گذاران خارجی، خراسان رضوی برای بیش از هفت هزار شرکت خارجی متعلق به اتباع خارجی کشورهای مختلف مجوز فعالیت داده است و به واسطه همین نوع فعالیت برای نخستین بار در کشور توانستیم مجوز انجمن فعالان اقتصادی افغانستانی در استان را کسب کنیم.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.