Thursday, 25 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۶ ثور , ۱۴۰۳ - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 42626
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, انتخاب سردبیر, سیاسی تاریخ انتشار : 11 نوامبر 2022 - 17:36 |

شانگهای: بدتر شدن وضعیت در افغانستان، خطر بی‌ثباتی در منطقه را افزایش می‌دهد

شانگهای: بدتر شدن وضعیت در افغانستان، خطر بی‌ثباتی در منطقه را افزایش می‌دهد

رئیس مرکز مبارزه با تروریسم سازمان همکاری شانگهای اعلام کرد بدتر شدن وضعیت در افغانستان احتمال خطر بی‌ثباتی در منطقه را افزایش می‌دهد.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر؛ «یوگنی سیسویف» رئیس مرکز مبارزه با تروریسم سازمان همکاری شانگهای (RATS SCO) با ادعای وخامت اوضاع در افغانستان نسبت به صدور تروریسم از افغانستان هشدار داد و افزود: «بدتر شدن وضعیت در افغانستان، خطر بی‌ثباتی اوضاع در کل منطقه به‌خصوص در آسیای مرکزی را افزایش می‌دهد».

وی در نشست تاشکند (ازبکستان) با موضوع «امنیت مدرن: چالش‌ها و راه‌حل‌ها» با ابراز نگرانی از وخیم شدن وضعیت در افغانستان تصریح کرد: «احتمال سرایت بی‌ثباتی از افغانستان به حوزه کشورهای مشترک المنافع (CIS) و سازمان همکاری شانگ‌های (SCO)  نیز وجود دارد».

سیسویف اظهارداشت: «وضعیت اقتصادی-اجتماعی رو به وخامت، خروج انبوه افغانستانی‌ها به خارج از کشور، تضادهای قومی فزاینده، افزایش جنایات فرامرزی و قاچاق مواد مخدر، خطر بی‌ثبات کردن اوضاع در آسیای مرکزی را چند برابر می‌کند».

وی تاکید کرد:« در صورت وخامت بیشتر اوضاع، بخش قابل توجهی از افغانستان درگیر جنگ خواهد شد و در کنترل جهادی‌های محلی و سازمان‌های تروریستی بین‌المللی قرار خواهد گرفت».

رئیس مرکز مبارزه با تروریسم کشورهای مشترک‌المنافع، در نشست ازبکستان، توانایی طالبان برای کنترل اوضاع در افغانستان به دلیل انشعاب درون گروهی را بسیار محدود خواند.

این در حالی است که روز گذشته وزیر خارجه هند نیز در سفری به مسکو، از فعالیت تروریست‌ها در افغانستان و صدور ناامنی از این کشور به منطقه اظهار نگرانی کرده بود.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.