Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ حمل , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 42638
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, انتخاب سردبیر, سیاسی تاریخ انتشار : 12 نوامبر 2022 - 9:50 |

شوکت میرضیایف: ما باید افغانستان را کمک کنیم

شوکت میرضیایف: ما باید افغانستان را کمک کنیم
ازبکستان ازرهبران کشورهای که شامل سازمان کشورهای ترک (UTC) می شود خواهان ترویج صلح در افغانستان شد.
به گزارش آژانس خبری صدای پامیر؛ شوکت میرضیایف رئیس جمهور ازبکستان روز جمعه اعلام کرد که ازبکستان از رهبران کشورهای که شامل سازمان کشورهای ترک می باشد خواهان ترویج صلح در افغانستان شد.و این سازمان باید در برقراری صلح و بازسازی اقتصادی افغانستان را کمک کند.
رهبر ازبکستان در سخنرانی اش که در اولین اجلاس سازمان کشورهای ترک (UTC) که در سمرقند برگزارمیشود، گفت: به نظرم کشورهای عضو سازمان کشورهای ترک باید در راستای ایجاد صلح پایدار و بهبود اقتصادی افغانستان سهیم باشند، و پیشنهاد میکنم به وزارت‌های خارجه کشورهایمان دستور دهیم تا تلاش‌های دیپلماتیک را در این راستا تشدید کنند.
به عقیده وی، افغانستان و مردم آن نباید بدون کمک رها شوند، زیرا انزوای افغانستان نه تنها منجر به رادیکالیزه شدن در داخل این کشور خواهد شد بلکه بر وضعیت سراسر آسیای مرکزی تأثیر منفی خواهد گذاشت.
شورای همکاری کشورهای ترک زبان (شورای ترک)، که در سال ۲۰۰۹ تأسیس شد، در نوامبر ۲۰۲۱ در اجلاس استانبول تصمیم گرفت نام خود را به سازمان کشورهای ترک زبان تغییر دهد. کشور های آذربایجان، قزاقستان، قرقیزستان، ترکیه و ازبکستان و ترکمنستان شامل این سازمان می باشد.
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.