Wednesday, 24 April , 2024
امروز : چهارشنبه, ۵ ثور , ۱۴۰۳ - 16 شوال 1445
شناسه خبر : 43114
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 26 نوامبر 2022 - 11:14 |

طرح آلمان برای تسهیل دریافت تابعیت آلمانی

طرح آلمان برای تسهیل دریافت تابعیت آلمانی

وزیر داخله آلمان می‌خواهد شرایط لازم را برای کسب تابعیت آلمانی ساده سازد.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر به نقل از رسانه‌های آلمانی و روزنامه آلمانی بیلد، بر بنیاد این گزارش، قرار است نوزادانی که از والدین خارجی در آلمان متولد می‌شوند، در صورتی که یکی از والدین پنج سال به صورت قانونی مقیم آلمان بوده باشد، به صورت خودکار شهروندی این کشور را دریافت کنند.

آنگونه که در گزارش روزنامه «بیلد» آمده است، فئزر قصد دارد مهلت لازم اقامت را برای اعطای تابعیت آلمان به شهروندان خارجی از هشت سال به پنج سال کاهش دهد. گزارش افزوده است، خارجی‌هایی که به «دست‌آوردهای ویژه در زمینه ادغام» نائل می‌شوند، می‌توانند پس از سه سال اقامت درخواست تابعیت بدهند.

به گزارش روزنامه «بیلد» شهروندان خارجی بر اساس طرح وزیر داخله آلمان دیگر موظف نخواهند بود تابعیت نخست‌شان را ترک کنند. در ادامه این گزارش آمده است که وزیر داخله آلمان می‌خواهد شرط ارائه مدارک یادگیری زبان آلمانی را در مورد افراد بالای ۶۷ سال حذف کند.

آنگونه که روزنامه آلمانی «بیلد» با رجوع به کنفرانس غیرحضوری وزیر داخله آلمان با وزیران مسئول در ایالت‌ها گزارش داده است، قرار است به جای مدرک یادگیری زبان در آینده اثبات «توانایی مکالمه» کفایت کند.

همچنین قرار است امتحان‌های کنونی لازم راجع به سطح اطلاعات در مورد آلمان برای افراد بالای ۶۷ سال لغو شود. البته در ادامه گزارش روزنامه «بیلد» آمده است که این طرح وزیر داخله آلمان قرار است در میان وزیران داخله ایالت‌ها به رای گذاشته شود و این کار هنوز انجام نشده است.

تورستن فرای، از سیاستمداران بلندپایه حزب دموکرات مسیحی آلمان (سی دی یو) در پارلمان این کشور از طرح نانسی فئزر انتقاد کرد و به روزنامه آلمانی «بیلد» گفت: «پاسپورت آلمانی نباید به یک جنس کم‌ارزش تبدیل شود.»

اندریا لیندهولتس از سیاستمداران حزب سوسیال مسیحی بایرن «سی اس یو» در این باره گفت، این نگرانی وجود دارد که در صورت تصویب این طرح، «از شهروندان خارجی انگیزه بزرگ برای ادغام در آلمان گرفته شود.»

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.