Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 42632
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار افغانستان, انتخاب سردبیر, ورزشی تاریخ انتشار : 12 نوامبر 2022 - 7:24 |

قانون تازه طالبان برای زنان و منع ورود آنها به مکانهای تفریحی و ورزشی

قانون تازه طالبان برای زنان و منع ورود آنها به مکانهای تفریحی و ورزشی

ورود زنان به پارک‌ها و شهربازی‌ها در کابل ممنوع شد. مقامات طالبان با تصمیم این هفته خود زنان افغان را بیش از پیش در دسترسی به مکان‌های عمومی محدود کردند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر؛ پیش‌تر هم طالبان تردد زنان بدون همراهی یک فرد مذکر خانواده را ممنوع و زنان را مجبور به استفاده از پوشش برقع در خارج از منزل کرده بود.

این در حالیست که حدود یک سال از تعطیل شدن دبیرستان‌های دخترانه در افغانستان می‌گذرد و وضعیت حقوق زنان در این کشور در پرتو انفعال جامعه بین‌الملل بیش از پیش، رو به قهقرا دارد.

محمد عاکف صادق مهاجر، سخنگوی وزارت امر به معروف و نهی از منکر درباره شرایط موجود می‌گوید: « در طی ۱۵ ماه گذشته نهایت تلاش خود را کردیم و حتی روزها را هم مشخص کردیم ولی هنوز در برخی جاها، در واقع در بسیاری از مکان‌ها قوانین نقض می‌شوند. در خیلی موارد دیده شده بود که زن و مرد مختلط حضور دارند و حجاب رعایت نمیشد بنابراین این تصمیم را گرفتیم.»

این خبر با واکنش زنان و سرمایه‌گذاران در این پارک‌ها  که در توسعه این تسهیلات  فعالیت کردند مواجه شده. مسئولان برخی از پارک‌ها می‌گویند که این تصمیم هم برای دولت و هم برای مالکان پارک‌ها زیان‌آور است.

گفته می‌شود چنین قوانینی باعث کاهش سرمایه گذاری‌های خارجی و افغان‌های مقیم خارج از کشور در این حوزه می‌شود و بر درآمد حاصل ازآن تاثیرگذار است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.