Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ حمل , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 42312
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 02 نوامبر 2022 - 13:35 |

مقاومت اسلامی بهترین الگو برای تحقق امت واحده اسلامی است

مقاومت اسلامی بهترین الگو برای تحقق امت واحده اسلامی است

رئیس جمعیت علمای مسلمان لبنان در نشست دوره تربیت متخصص تقریب مذاهب اسلامی بر اهمیت وحدت تأکید کرد و گفت: مقاومت اسلامی بهترین الگو برای تحقق امت واحده اسلامی به شمار می‌رود.

به گزارش گروه بین الملل آژانس خبری صدای پامیر؛ شیخ غازی حنینه، رئیس هیئت امنای جمعیت علمای مسلمان لبنان، عصر سه‌شنبه، دهم آبان در نشست دوره تربیت متخصص تقریب مذاهب اسلامی ویژه فضلای افغانستانی مقیم قم با موضوع تقریب در لبنان که در مؤسسه آموزش‌های کوتاه‌مدت المصطفی برگزار شد، با بیان اینکه خداوند قلب ما را مورد خطاب قرار داده است، اظهار کرد: قلب جایگاه ایمان، دوست داشتن و الفت و برادری است؛ به همین علت حُب خدا، رسول خدا(ص) و اهل‌ بیت(ع) ما را به یکدیگر نزدیک کرده است.

وی، کتاب خداوند و سنت رسول خدا(ص) را محور وحدت عنوان کرد و افزود: در حدیث نقل شده که «اَدِّبُوا اَوْلادَکُمْ عَلى ثَلاثِ خِصالٍ: حُبِّ نَبِیِّکُمْ و حُبِّ اَهْلِ بَیْتِهِ وَ قَراءَةِ الْقُرْآنِ»، فرزندان خود را با سه خصلت«دوست داشتن پیامبرتان»، «دوست داشتن خاندان او» و «خواندن قرآن کریم» پرورش و تربیت کنید.

شیخ حنینه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه پیامبر اعظم(ص) چهره رحمانی دارد که جهانیان برای رسیدن به سعادت باید سیره ایشان را شناخته و عملیاتی کنند، اظهار کرد: حضرت محمد(ص) ما را به سوی اسلامی دعوت کرده که از فتنه و زیر بار ظلم رفتن به دور است.

وی ادامه داد: برای تحقق امت اسلامی و شکست دشمنان اسلام به ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی، دنیای اسلام باید متحد بوده و از تفرقه دوری کنند. در این زمینه طی سال‌های اخیر شاهد بودیم که با اتحاد مسلمانان در فلسطین، رژیم اشغالگر قدس چگونه شکست خورد. بر همین اساس مقاومت اسلامی بهترین الگو برای تحقق امت واحده اسلامی به شمار می‌رود.

رئیس هیئت امنای جمعیت علمای مسلمان لبنان با اشاره به اینکه شیعه و سنی باید کنار یکدیگر بر نقاط اشتراک تکیه کنند، تصریح کرد: مسلمانان نباید اجازه دهند که دشمنان اسلام با پررنگ کردن نقاط اختلاف، به تفرقه‌افکنی دست زده و با جنگ‌افروزی به دنبال رسیدن به اهداف شوم خود و نفوذ در بین جوامع اسلامی باشند. مسلمانان واقعی باید متحد بوده و از نفوذ دشمن و حتی تشکیل فرقه‌های ضاله به اسم اسلام جلوگیری کنند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.