Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ ثور , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 42889
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 19 نوامبر 2022 - 14:18 |

موافقت پارلمان جمهوری آذربایجان با افتتاح سفارتخانه در تل‌آویو

موافقت پارلمان جمهوری آذربایجان با افتتاح سفارتخانه در تل‌آویو

پارلمان جمهوری آذربایجان طرح افتتاح سفارتخانه در تل‌آویو و ارتقای روابط با رژیم موقت صهیونیستی را تصویب کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل آژانس خبری صدای پامیر؛ بعد از گزارش‌ها درباره همکاری‌های مختلف دولت جمهوری آذربایجان با رژیم موقت صهیونیستی، اکنون از ارتقای روابط دیپلماتیک دو طرف خبر می‌رسد.

پارلمان باکو در اقدامی ضد اسلامی، ضد بشری و ضد آرمان فلسطین، طرح افتتاح سفارتخانه در تل‌آویو واقع در فلسطین اشغالی را تصویب کرد.

جمهوری آذربایجان طی سه دهه گذشته روابط دیپلماتیک با رژیم کودک‌کُش صهیونیستی داشته و بیشتر تسلیحات و تجهیزات نظامی خود را از این رژیم خریداری می‌کند.

به نوشته روزنامه «جروزالم پست»، این سفارتخانه که کارهای احداث آن طی چند ماه قبل در جریان بوده، قرار است در تل‌آویو – جایی که باکو هم‌اکنون دفتر گردشگری و دفتر نمایندگی تجاری دارد – افتتاح شود.

«یائیر لاپید» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که روزهای پایانی خود در این سمت را طی می‌کند، با استقبال از این تصمیم پارلمان باکو، گفت جمهوری آذربایجان «شریک مهم» این رژیم و یکی از بزرگترین مکان‌های استقرار یهودیان در کشورهای مسلمان است.

لاپید با صدور بیانیه‌ای اظهار داشت: «تصمیم تاریخی [باکو] برای افتتاح سفارتخانه، عمق روابط دو طرف را نشان می‌دهد. این اقدام ثمره تلاش‌های اسرائیل برای ایجاد پل دیپلماتیک مستحکم با جهان اسلام است».

در تیر ماه امسال بود که «رشاد نبی‌اف» وزیر توسعه دیجیتال و حمل و نقل آذربایجان طی سفر کاری به فلسطین اشغالی، توافقنامه‌هایی در حوزه امنیت سایبری، ترابری هوایی و تسهیل حضور صهیونیست‌ها در جمهوری آذربایجان امضا کرد.

بعد از آن در مهر ماه امسال، رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که این رژیم به بهانه کمک به یهودیان مقیم روسیه و انتقال آن‌ها به خارج از این کشور، اردوگاه‌های موقت آوارگان در جمهوری آذربایجان برقرار می‌کند و برای این کار ۲۵ میلیون دلار به دولت باکو می‌دهد.

چند روز قبل نیز «الهام علی‌اف» رئیس جمهور جمهوری آذربایجان با توافقنامه برقراری ارتباطات هوایی باکو با رژیم موقت صهیونیستی موافقت کرد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.