Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ ثور , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 42737
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار افغانستان, اقتصادی, انتخاب سردبیر تاریخ انتشار : 15 نوامبر 2022 - 8:42 |

هشدار برنامه جهانی غذا درباره افزایش گرسنگی در افغانستان

هشدار برنامه جهانی غذا درباره افزایش گرسنگی در افغانستان

برنامه جهانی غذا با اظهار اینکه خانواده‌ها در سراسر افغانستان تمام امکانات خود را به پایان رسانده‌اند، هشدار داد بنابراین در زمستان پیش‌رو میزان گرسنگی در این کشور افزایش خواهد یافت.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر؛ دفتر برنامه جهانی غذا در افغانستان در توئیتی اعلام کرد پیش از فرا رسیدن فصل زمستان، برای مقابله با گرسنگی ۷۲ هزار تن مواد غذایی را در برخی از دورافتاده‌ترین مناطقی که به دلیل بارندگی و یخ‌بسته‌گی غیرقابل دسترس می‌شوند، از پیش جا‌به‌جا کرده است.

برنامه جهانی غذا در توئیتی دیگر با اشاره به کمک ۵۰ میلیون یورویی اتحادیه اروپا افزود که این کمک به آموزش مهارت‌های قابل فروش برای زنان و مردان آسیب‌پذیر در افغانستان اختصاص داده خواهد شد.

«توماس نیکلاسون» نماینده ویژه اتحادیه اروپا برای افغانستان نیز با بازنشر توییت برنامه جهانی غذا گفته است که این اتحادیه کمک به شهروندان نیازمند افغانستان را از طریق سازمان‌های غیردولتی و سازمان‌های بین‌المللی مانند برنامه جهانی غذا ادامه خواهد داد.

این در حالی است که اداره بازرس ویژه آمریکا در امور بازسازی افغانستان اخیراً گزارش داده بود که با وجود کمک‌های بشردوستانه به افغانستان، وضعیت اقتصادی خانواده‌ها در در این کشور همچنان وخیم است.

بر اساس گزارش این اداره آمریکایی، حدود ۲۴٫۴ میلیون شهروند افغانستان برای مقابله با بحران کنونی به حذف وعده‌های غذایی روی آورده‌اند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.