Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 43226
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 29 نوامبر 2022 - 20:47 |

پنتاگون: گفتگو با روسیه امری حیاتی است

پنتاگون: گفتگو با روسیه امری حیاتی است

خبرگزاری تاس به نقل از یکی از سخنگویان وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) نوشت که این کشور گفت و گوی امنیتی مداوم با روسیه را یک امر حیاتی می داند.

به گزارش گروه بین الملل آژانس خبری صدای پامیر به نقل از خبرگزاری تاس وابسته به دولت روسیه به نقل از یکی از سخنگویان پنتاگون که به نام وی اشاره ای نشده است، نوشت که آمریکا چندین کانال ارتباطی را برای رایزنی درمورد مسائل حیاتی امنیتی با روسیه حفظ کرده تا از برخوردهای نظامی، اشتباه های محاسباتی و تشدید تنش ها جلوگیری شود.

تاس به نقل از این مقام آمریکایی افزود که واشنگتن از گفت و گوهای تلفنی اکتبر امسال میان سرگئی شویگو و لوید آستین، وزیران دفاع روسیه و آمریکا و همچنین مارک میلی و والری گراسیموف، روسای ستاد مشترک آمریکا و روسیه دلگرم شده است.

پیشتر خبرگزاری رویترز در خبری اختصاصی مدعی شده بود که مسکو و واشنگتن از زمان حمله به اوکراین تنها یک بار از خط ارتباطی اضطراری استفاده کرده اند.

چندی پیش هم ژنرال «مارک میلی» رئیس ستاد ارتش آمریکا و «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا طی نشستی در کنگره به بررسی جنگ روسیه با اوکراین پرداختند. میلی روسیه را یک تهدید واقعی دانسته و در سخنان خود گفت: «حمله روسیه به اوکراین در حال تهدید و تضعیف نه تنها صلح و ثبات اروپا بلکه صلح و ثبات جهانی است که پدران و نسل‌های آمریکا برای دفاع از آن سخت جنگیدند».

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا اضافه کرد: «واشنگتن توان نظامی خود را متناسب با توان نظامی روسیه و چین توسعه و ارتقاء خواهد داد».

وزیر دفاع آمریکا درباره احتمال حمله شیمیایی و بیولوژیکی توسط روسیه گفت: «من قاطعانه امیدوارم که پوتین این کار را انجام ندهد و پاسخ جهانی به این اقدام چشمگیر خواهد بود».

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.