Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ ثور , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 42729
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, انتخاب سردبیر, فرهنگی تاریخ انتشار : 15 نوامبر 2022 - 7:52 |

کابل نامزد پایتخت فرهنگی جهان اسلام برای ۲۰۲۴

کابل نامزد پایتخت فرهنگی جهان اسلام برای ۲۰۲۴
نماینده ویژه دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در دیدار با وزیر امورخارجه دولت موقت طالبان، از پیگیری روند انتخاب کابل به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال ۲۰۲۴ خبر داد.
به گزارش آژانس خبری صدای پامیر؛ “طارق بخیت” نماینده ویژه دبیرکل سازمان همکاری اسلامی و “یوسف بن محمد الضبیعی” معاون سیاسی این سازمان در سفر به کابل با “امیرخان متقی” وزیر خارجه دولت موقت طالبان دیدار کردند.
بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط وزارت خارجه دولت موقت طالبان، بازگشایی افتتاح رسمی دفتر سازمان همکاری اسلامی در کابل، تأسیس دانشگاه بین‌المللی اسلامی در افغانستان و همچنین پیگیری روند انتخاب کابل به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام برای ۲۰۲۴ از محورهای این دیدار بود.
گفتنی است که پیش از این نیز شهر تاریخی غزنی در سال ۲۰۱۳ به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام تعیین شده بود.
بخیت در این دیدار اظهارداشت که با هدف اجرای تصمیم‎‌‌های نشست فوق‌العاده وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی به کابل سفر کرده است.
متقی نیز در این دیدار با تقدیر از کمک‌های بشردوستانه سازمان همکاری اسلامی به افغانستان، گفت هیئت حاکمه ضمن اطمینان از فراهم‌ نمودن هر نوع تسهیلات برای کمک‌های بشردوستانه و توسعه‌ای این سازمان، کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی را به فرصت‌های منافع متقابل از‌ طریق سرمایه‌گذاری در افغانستان دعوت کرد.
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.