Thursday, 25 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۶ ثور , ۱۴۰۳ - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 42603
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار افغانستان, اخبار جهان, انتخاب سردبیر تاریخ انتشار : 11 نوامبر 2022 - 10:32 |

یک سوم پناهجویان اروپا از افغانستان و سوریه‌ هستند

یک سوم پناهجویان اروپا از افغانستان و سوریه‌ هستند

شمار مهاجرانی که در کشورهای اتحادیه اروپا تقاضای حفاظت بین‌المللی می‌دهند، به بالاترین حد از هفت سال به این سو رسیده است. تقریباً یک سوم این متقاضیان پناهندگی از افغانستان و سوریه‌اند.
به گزارش آژانس خبری صدای پامیر به نقل دویچه وله، آژانس اتحادیه اروپا در امور پناهندگی با نشر گزارشی روز گذشته گفته است که افزایش تعداد پناهجویان ممکن است ادارات پناهندگی کشورهای عضو را تحت فشار قرار دهد.

این آژانس توضیح داده است که در ماه اگست حدود ۸۴ هزار نفر در ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا به علاوه ناروی و سویس تقاضای پناهندگی داده‌اند. در همین ماه حدود ۲۵۵ هزار نفر دیگر که اکثر‌شان آوارگان اوکرایینی‌اند، تقاضای حفاظت موقتی داده‌اند. این رقم یک افزایش ۱۶ درصدی را در مقایسه با ماه جولای نشان می‌دهد.
آژانس امور پناهندگی اتحادیه اروپا افزوده است که اکثریت تقاضاهای پناهندگی توسط افغان‌ها و سوریایی‌ها ارائه شده است که شمار آنها در ماه اگست در مقایسه با ماه جولای حدود ۳۰ درصد افزایش یافته است.

از زمان تصرف دوباره قدرت توسط طالبان در ماه اگست ۲۰۲۱، در پی خروج آشفته نیروهای امریکا، حدود ۱۲۷ هزار مهاجر افغان در این کشورهای اروپایی تقاضای پناهندگی داده‌اند.
این آژانس گفته است که شمار کودکان زیر سن بدون همراه که تقاضای پناهندگی داده‌اند، در ماه آگست به ۴۷۰۰ تن افزایش یافته که در مقایسه با ماه جولای ۲۸ درصد بیشتر بوده است. اکثر این پناهجویان نیز از افغانستان و سوریه‌اند.

آژانس امور پناهندگی اتحادیه اروپا افزوده است که شهروندان ترکیه، هند و مراکش نیز با شمار فزاینده تقاضای پناهندگی داده‌اند. شمار زیادی از بنگله دیش، پاکستان، تونس و گرجستان نیز تقاضای پناهندگی داده‌اند.
این آژانس گفته است که بسیاری از این متقاضیان پناهندگی از مسیر غرب بالکان به این کشورهای اروپایی وارد شده‌اند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.