Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ ثور , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 44197
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 29 دسامبر 2022 - 20:07 |

انتقاد کشورهای عربی از اظهارات ضد اسلامی مکرون

انتقاد کشورهای عربی از اظهارات ضد اسلامی مکرون

سخنان رئیس جمهور فرانسه درباره اسلام، واکنش برخی کشورهای عربی را درپی داشته و برخی تشکل‌ها خواستار تحریم کالاهای فرانسوی شده‌اند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر به نقل از فرانس ۲۴، اظهارات امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه مبنی بر اینکه اسلام دینی در بحران است و وعده او برای «مبارزه با جدایی‌طلبی اسلامی»، انتقاد کشورهای عربی را برانگیخت. ضمن اينکه چندین گروه تجاری در کشورهای عربی اعلام کردند که محصولات فرانسوی را تحریم خواهند کرد.

مکرون در سخنانی قول داد که با «جدایی‌طلبی اسلامی» مبارزه کند، که به گفته او بسیاری از جوامع مسلمان در سراسر فرانسه را تهدید می‌کند.

رئيس جمهور فرانسه همچنین با توصیف اسلام به عنوان «دين در بحران»، تصريح کرد که دولت فرانسه لایحه‌ای را برای تقویت قانون ۱۹۰۵ پیشنهاد می‌کند که براساس اين قانون کليسا و حکومت کاملاً از هم جدا خواهند بود.

علاوه بر این، اظهارات مکرون به فعال شدن پويشی در شبکه‌های اجتماعی منجر شد که فراخوانی برای تحریم محصولات فرانسوی در سوپرمارکت‌های کشورهای عربی و ترکیه‌ای را دنبال می‌کند.

به عنوان مثال، در کویت، رئیس و اعضای هیئت مدیره شرکت تعاونی نعیم تصمیم گرفتند همه محصولات فرانسوی را تحریم کرده و از قفسه‌های سوپرمارکت‌ها حذف کنند.

در همین حال، وزارت امور خارجه کویت نسبت به حمایت فرانسه از تخلفات و سیاست‌های تبعیض‌آمیز که اسلام را به تروریسم مرتبط می‌کند، هشدار داد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.