Thursday, 18 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۳۰ حمل , ۱۴۰۳ - 10 شوال 1445
شناسه خبر : 44169
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 28 دسامبر 2022 - 19:41 |

اولین واکنش هنیه به کابینه تندروی رژیم صهیونیستی

اولین واکنش هنیه به کابینه تندروی رژیم صهیونیستی

رئیس دفتر سیاسی حماس با بیان اینکه ملت فلسطین همواره به مقاومت خود در برابر اشغالگران ادامه خواهد داد، تصریح کرد که روی کار آمدن کابینه جدید رژیم صهیونیستی وضعیت اراضی اشغالی را در موقعیت تنش قرار خواهد داد.

به گزارش گروه بین الملل آژانس خبری صدای پامیر، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، شامگاه امروز (چهارشنبه)، تأکید کرد که مقاومت و وحدت مردم اولویت مردم فلسطین در مواجهه با اولویت‌های کابینه جدید رژیم صهیونیستی است.

بنابر گزارش پایگاه خبری «شهاب»، رئیس دفتر سیاسی حماس اظهار داشت: «همه باید این را بدانند که رویکرد سیاسی و فکری سران اشغالگر و کابینه‌های آنان به‌ویژه [کابینه] کنونی وضعیت کلی [اراضی اشغالی] را در موقعیت تنش قرار می‌دهد.»

اسماعیل هنیه اضافه کرد که شهرک‌سازی‌ها با تشدید مقاومت مواجه خواهد شد و دامنه این مقاومت افزایش خواهد یافت و فشار با تمام ابزارهای موجود صورت خواهد گرفت تا شهرک‌نشینان و رژیم اشغالگر از کل خاک فلسطین ریشه‌کن شوند.

هنیه همچنین تأکید کرد که ملت فلسطین -به‌ویژه در قدس و کرانه باختری- با حمایت دیگر مناطق این کشور ابتکارعمل‌های دفاعی و مقاومتی خود را ادامه خواهند داد و تهدیدات رژیم صهیونیستی آن‌ها را نخواهد ترساند.

رئیس دفتر سیاسی حماس در پایان همچنین بیان کرد که ملت فلسطین با عبور از تمام مرزها، رژیم اشغالگر  و شهرک‌نشینان را غافلگیر می‌کند تا خاک فلسطین و قدس را ترک کنند.

کابینه جدید و جنجالی رژیم صهیونیستی به ریاست «بنیامین نتانیاهو» فردا، (پنجشنبه)، سوگند یاد خواهد کرد. رسانه‌های عبری گزارش داده‌اند که کابینه جدید نتانیاهو، کاملا از احزاب و عناصر راستگرا که بسیاری از مخالفان نتانیاهو آنان را افراطی می‌دانند، تشکیل شده است.

نتانیاهو چند روز گذشته نیز که از توافق با احزاب جهت تشکیل کابینه خبر داده بود، اشاره کرد که کابینه جدید او کاملا راستگرا خواهد بود. همین امر صدای مخالفان را در داخل و خارج از فلسطین اشغالی بلند کرده است. همزمان که هزاران نفر در داخل فلسطین اشغالی از جمله در تل‌آویو و حیفا علیه نتانیاهو و کابینه جدید تظاهرات کرده‌اند، بیش از ۳۰۰ خاخام در آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کردند که با کابینه نتانیاهو مخالفند و اعضای احزاب صهیونیستی دینی در کابینه او را از سخنرانی در کنیسه‌های خود منع خواهند کرد و حتی اجازه نخواهند داد تا آنان وارد جوامع این خاخام‌ها شوند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.