Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 43443
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, انتخاب سردبیر, سیاسی تاریخ انتشار : 06 دسامبر 2022 - 11:36 |

بلاول بوتو: بربنیاد منافع منطقه با حکومت افغانستان وارد تعامل می‌شویم

بلاول بوتو: بربنیاد منافع منطقه با حکومت افغانستان وارد تعامل می‌شویم

وزیر خارجه پاکستان می‌گوید که اسلام‌آباد برای مبارزه با تحریک طالبان پاکستان و جلوگیری از تهدید گروه‌های هراس‌افگن با حکومت سرپرست افغانستان کار خواهد کرد.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، بلاول بوتو زرداری، وزیر خارجه پاکستان، در گفت‌وگو با “شبکه الجزیره” گفته است که کشورش بربنیاد سیاست خارجی‌اش و بربنیاد منافع کشورهای منطقه با حکومت سرپرست افغانستان تعامل می‌کند. وی گفته است: «تا آنجا که این حکومت سرپرست در افغانستان باشد ما بربنیاد پالیسی سیاست خارجی خود که در برابر همسایه‌‌ها داریم بربنیاد منافع کشورهای منطقه با حکومت سرپرست افغانستان تعامل می‌کنیم.»

این مقام ارشد پاکستانی می‌افزاید که حمله‌های تحریک طالبان پاکستان ادامه دارند و در امر مبارزه با تهدید‌ گروه‌های هراس‌افگن با مقام‌های حکومت سرپرست گفت‌وگو خواهد کرد.

او گفت: «متاسفانه حمله‌های هراس‌افگنانه ‌ادامه دارند و ما انتظار داریم که با همسایگان خود در افغانستان و مقام‌های سرپرست در آنجا کار کنیم تا این چالش‌های سازمان‌های هراس‌افگن را از میان برداریم.»

امارت اسلامی می‌گوید که تحریک طالبان پاکستان موضوع داخلی پاکستان است و هیچ تهدیدی از خاک افغانستان در برابر کشورهای دیگر وجود ندارد.

بلال کریمی، معاون سخنگوی امارت اسلامی، می‌گوید که تامین امنیت کشورهای همسایه به سود همه است.

آقای کریمی در این باره گفت: «امارت اسلامی به روابط حسنه با همه کشورها به ویژه کشورهای همسایه معتقد است. موضوع که شما به آن اشاره کردید مسئله داخلی خود پاکستان است همانطور که امارت اسلامی امنیت را برای کشور خود مهم می‌داند امنیت کشورهای همسایه نیز به نفع همه است.»

پیش از این، چندین دور گفت‌وگو میان تحریک طالبان پاکستان و اسلام‌آباد در افغانستان انجام شد که برآیند آن آتش‌بس میان دو طرف بود و صحبتهای بلاول بوتو اشاره به همین هماهنگیها دارد. اکنون اما که تحریک طالبان پاکستان حمله‌های خود را بر نیروهای پاکستانی از سرگرفته‌اند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.