Wednesday, 24 April , 2024
امروز : چهارشنبه, ۵ ثور , ۱۴۰۳ - 16 شوال 1445
شناسه خبر : 44160
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 28 دسامبر 2022 - 20:13 |

درخواست مسلمانان کره جنوبی از سازمان ملل برای ساخت مسجد

درخواست مسلمانان کره جنوبی از سازمان ملل برای ساخت مسجد

گروهی از مسلمانان کره جنوبی از سازمان ملل درخواست کردند در پی بی‌توجهی مقامات این کشور به ساخت یک مسجد در شهر «دائجو» کمک کند.

به گزارش گروه بین الملل آژانس خبری صدای پامیر به نقل از ینی شفق، یک گروه اسلامی در کره جنوبی که از انفعال مقامات محلی برای اجرای احکام دادگاه نگران است، از سازمان ملل درخواست کرده است تا به ساخت مسجدی برای جامعه مسلمانان کمک کند.

این درخواست پس از آن صورت می‌گیرد که ساکنان محلی در جنوب شرقی شهر دائجو از ساخت مسجد در نزدیکی دانشگاه ملی «کیونگ پوک» جلوگیری کردند. مجوز ساخت این مسجد دو طبقه در سال ۲۰۲۰ صادر شد و قبلاً از این مکان به عنوان نمازخانه استفاده می‌شد.

این گروه حقوق بشری اسلامی از گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور آزادی مذهبی درخواست کرد تا از دولت‌های مرکزی و محلی کره جنوبی بخواهد برای جلوگیری از ممانعت ساکنان در کار ساخت‌ این مسجد مداخله کنند.

کارگروه حل مسالمت آمیز مسجد این درخواست را مطرح کرد؛ زیرا مقامات به درخواست جامعه مسلمانان برای جلوگیری از مانع تراشی در ساخت مسجد که برای نمازهای روزانه استفاده می‌شود توجهی نکردند.

در طومار نوشته شده خطاب به این مقام سازمان ملل از دولت و مقامات محلی کره جنوبی خواسته شده علناً همه اشکال تبعیض بر اساس یک مذهب یا نژاد خاص را محکوم کنند؛ آموزش بی‌طرفی مذهبی و ضد نژادپرستی را برای همه مقامات دولتی شهر دائجو انجام دهند و تمام آسیب‌ها را جبران کنند.

کسانی که مخالف ساخت و ساز هستند، دسترسی به محل ساخت مسجد را مسدود کرده‌اند، بنرهای ضد اسلامی نصب کردند؛ مهمانی‌های کباب خوک در اطراف آن برپا می‌کنند و سر چند خوک را در نزدیکی محل ساخت و ساز گذاشته‌اند.

علی‌رغم دستورات دادگاه برای ادامه ساخت و ساز، جامعه مسلمانان محلی نتوانسته است ساخت مسجد را تکمیل کند؛ زیرا برخی مردم محلی، مانع از این روند شده‌اند. در یکی از بنرهای نصب شده در کنار این مکان نوشته شده بود: ما تا آخرین نفس با ساخت و ساز مسجد مبارزه خواهیم کرد.

میان معز رزاق، نماینده دانشجویان مسلمان در دانشگاه، با محکوم کردن این اقدام به عنوان اسلام‌هراسی، به روزنامه «ساوت چاینا مورنینگ پست» گفت: آنها علیه اسلام تظاهرات کردند؛ ما را تروریست نامیدند؛ بنرهایی علیه دین ما آویزان کردند؛ جزوه‌های حاوی نفرت‌پراکنی علیه اسلام پخش کردند. این اقدامات را چه می‌توان نامید؟ این اسلام‌هراسی محض است.

بر اساس این گزارش، مقامات محلی ناتوانی خود را نشان داده و می‌گویند بدون تأیید اهالی، قدرت پاکسازی سر خوک‌ها را ندارند.

کره جنوبی دین دولتی ندارد. در سرشماری انجام شده در سال ۲۰۱۵ از جمعیت حدود ۵۲ میلیون نفری این کشور، ۲۸ درصداعلام کردند که مسیحی هستند. ۱۵,۵ درصد دیگر هم خود را پیرو دین بودایی معرفی کردند.

طبق گزارش فدراسیون مسلمانان کره جنوبی، جمعیت مسلمانان این کشور ۰,۴ درصد یا حدود ۲۰۰ هزار نفر هستند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.