Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ ثور , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 43433
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, انتخاب سردبیر, سیاسی تاریخ انتشار : 06 دسامبر 2022 - 9:23 |

زاخارووا: تقویت امنیت نمایندگی های دیپلماتیک در افغانستان ضروری است

زاخارووا: تقویت امنیت نمایندگی های دیپلماتیک در افغانستان ضروری است

ماریا زاخارووا، نماینده رسمی وزارت خارجه روسیه: حمله تروریستی به سفارت پاکستان در کابل نشان دهنده ضرورت تلاش های بیشتر افغانستان برای تامین امنیت نمایندگی های دیپلماتیک در این کشور است.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر به نقل از اسپوتنیک، زاخارووا گفت: “ما حمله دوم دسامبر به رئیس سفارت جمهوری اسلامی پاکستان در افغانستان را که در نتیجه آن محافظ وی مجروح شد، به شدت محکوم می کنیم. ” شبه نظامیان داعش مسئولیت این حمله را به عهده گرفتند.

این دیپلمات گفت: “این حادثه، مانند حمله انتحاری ماه سپتامبر علیه سفارت روسیه، نشان‌دهنده نیاز کابل به تلاش‌های بیشتر برای مقابله با تهدید تروریستی و ایجاد سطح امنیتی بیشتر برای نمایندگی‌های دیپلماتیک فعال در کشور است”.
به گفته نماینده رسمی وزارت خارجه روسیه، فدراسیون روسیه از مقامات افغانستان می‌خواهد تا تحقیقات کاملی را در مورد این جنایت انجام داده و سازمان‌دهندگان و عاملان این اقدام تروریستی را پیدا و مجازات کنند.
در ۲ دسامبر، کانال Geo-Ti-V گزارش داد که افراد ناشناس به سفارت پاکستان در کابل حمله کردند و سعی کردند رئیس نمایندگی دیپلماتیک پاکستان را بکشند. مهاجمان به سمت سفیر شلیک کردند و پس از آن از محل متواری شدند. افسر امنیتی سفارت که از دیپلمات محافظت می کرد سه گلوله زخمی شد و در شرایط وخیم در بیمارستان بستری شد. شهباز شریف نخست وزیر پاکستان این حمله را محکوم کرد و خواستار تحقیقات فوری درباره این حادثه شد. در پیوند به این رویداد، پاکستان سفیر و بخشی از کارمندان سفارت را به طور موقت از افغانستان فراخواند. طالبان (نمایندگان جنبش طالبان، ممنوع شده در فدراسیون روسیه) قول دادند که تحقیقات دقیقی را در مورد آنچه اتفاق افتاده انجام دهند.

وزارت امور خارجه پاکستان در بیانیه‌ای اعلام کرد که گروه تروریستی داعش مسئولیت حمله مسلحانه به سفارت پاکستان در کابل را بر عهده گرفته است.

در بیانیه این وزارتخانه تاکید شده که حمله به سفارتخانه تهدیدی برای صلح و ثبات در افغانستان و همچنین منطقه است.

در این بیانیه آمده است: گزارشهایی مبنی بر عهده گرفتن مسئولیت حمله مسلحانه به سفارت پاکستان در کابل توسط گروه تروریستی داعش وجود دارد. این موضوع پس از مشورت با مقامات افغان تایید شده است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.