Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ ثور , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 43486
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 07 دسامبر 2022 - 18:48 |

سیلی به اسرائیل در جام جهانی و تقلای هرتزوگ برای شکستن انزوا

سیلی به اسرائیل در جام جهانی و تقلای هرتزوگ برای شکستن انزوا
 رسانه‌های عربی در تحلیل سفر رئیس رژیم صهیونیستی به امارات و بحرین نوشتند، سیلی که صهیونیست‌ها و رسانه‌های آن در جام جهانی قطر از هواداران فوتبال خوردند، سران سردرگم این رژیم را برای خروج از انزوای بین‌المللی به تکاپو انداخته است.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر به نقل از الرساله، پس از اینکه صهیونیست‌ها و رسانه‌های شرکت‌کننده آن در جام جهانی قطر، به دلیل وضعیت نفرت و بایکوت مردم عرب نسبت به آنها سیلی سنگینی خوردند، سران رژیم صهیونیستی نیز احساس ناامیدی و انزوای بین‌المللی کردند.در پرتو این اتفاقات به نظر می‌رسد رژیم اشغالگر اسرائیل درصدد تلاش برای احیا و فعال‌سازی روند توافق‌های عادی‌سازی روابطی است که از سال ۲۰۲۰ با برخی کشورهای عربی به امضا رسانده است.

از همین رو رئیس رژیم صهیونیستی و همچنین دیگر مقامات این رژیم در سفرهای اخیر خود به دنبال تلاش برای بازگرندان آبروی از دست رفته خود هستند.

جمعی از سران افراط‌گرای رژیم صهیونیستی شامل ایتمار بن غفیر، عضو افراط‌گرای کنست و بنیامین نتانیاهو، رهبر حزب لیکود و چند نفر دیگر، پنجشنبه گذشته در مراسم عید ملی امارات در سفارت این کشور در تل‌آویو حاضر شدند و اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی نیز صبح روز یکشنبه در نخستین سفر رسمی خود از زمان امضای توافق سازش این رژیم با بحرین به این کشور سفر کرد.

هرتزوگ پس از دیدار با پادشاه و دیگر مقامات بحرین عازم امارات متحده عربی شد و در آنجا نیز ضمن دیدار با محمد بن زاید و دیگر مقامات این کشور در کنفرانس موسوم به هوافضای بین المللی شرکت و در آنجا سخنرانی کرد.

شرحبیل الغریب، نویسنده و تحلیلگر سیاسی معتقد است، جام جهانی فوتبال در قطر یک همه‌پرسی عربی و اسلامی از مردم در خصوص شناخت جایگاه رژیم اشغالگر اسرائیل در نزد ملت‌های عربی بود و بیش از پیش نفرت مردمی و بخصوص عربی را از اشغالگران صهیونیست به نمایش گذاشت.

این نویسنده می‌گوید: جام جهانی قطر زشتی رژیم اشغالگر را آشکار کرد که تا حالا وانمود می‌کرد، ملت‌ها هم با این رژیم سازش کرده‌اند؛ اما آنچه در جام جهانی رخ داد یک سیلی به صورت رژیم صهیونیستی بود و شکست بزرگ دیپلماتیک این رژیم را برملا کرد.

وی تأکید کرد: آنچه اکنون در حال رخ دادن است، تلاشی است برای احیای دوباره عادی‌سازی پس از سیلی که رژیم اشغالگر در جام جهانی خورده است. یعنی سران رژیم اشغالگر با ترتیب دادن ملاقات‌ها و کنفرانس‌ها می‌خواهند مسیر عادی‌سازی را ترمیم و وانمود کنند که روند صلح و دوستی با اشغالگران در حال پیشرفت است و آسیبی ندیده است.

این کارشناس با تأکید بر اینکه واقعیت‌ها، خلاف تصور رژیم اشغالگر را نشان می‌دهد، گفت: رویکرد ملت‌ها بر خلاف دولت‌های عربی است و این نشانه شکاف بزرگ بین آنهاست که هرگز همزیستی با رژیم اشغالگر را نمی‌پذیرند.

الغریب گفت: در برابر شکست مفتضحانه حکومت‌ها و شکست توطئه‌ها برای به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی به عنوان یک کشور معمولی در منطقه همه تلاش‌های فعلی رژیم هم محکوم به شکست خواهد بود.

طلال عوکل، نویسنده و تحلیلگر سیاسی می‌گوید: امروز اسرائیلی‌ها از فرق بین عادی‌سازی با حکومت‌ها و با ملت‌ها حرف می‌زنند؛ زیرا صحنه‌های پرتکرار در جام جهانی که رژیم صهیونیستی را به انزوا کشیده بود، بازتاب زیادی داشت و سران این رژیم را نسبت به آینده نگران ساخته است.

عوکل افزود: باور غالب در میان اشغالگران این است که توافق عادی‌سازی دیگر آن قدرت را ندارد، به خصوص که مهم‌ترین چیز نفوذ در بین ملت‌ها است و نه فقط ایجاد رابطه با رژیم‌ها.

وی افزود: وضعیت پیش روی اسرائیل در سایه تشکیل یک دولت راست افراطی، تجسم نژادپرستی افراطی است که این امر خطر بزرگی برای آرمان فلسطین و امت اسلامی و عربی است که هرگز در برابر به قدرت رسیدن فاشیست‌ها و نژادپرست‌های افراطی در اسرائیل ساکت نخواهند بود، بخصوص که جامعه بین المللی هم از تشکیل چنین کابینه‌ای در اسرائیل ابراز نگرانی کرده است.

عوکل تأکید کرد: در سایه تحریم‌های بین‌المللی علیه کابینه آتی رژیم اشغالگر و فشار ملت‌های عربی در مخالفت با هر گونه توافق عادی‌سازی روابط با این رژیم، حکومت‌های سازشگر برای ماندن در این توافقات با مشکل مواجه خواهند بود.

در همین حال انجمن مقاومت با عادی‌سازی روابط در امارات نیز با صدور بیانیه‌ای تأکید کرد که اقدام ابوظبی از استقبال از رئیس رژیم صهیونیستی نمایانگر موضع ملت امارات نیست.

این انجمن گفت: مایه تأسف و تقبیح است که با وجود همه حوادث خونبار در خاک فلسطین حکومت امارات مسیر عادی‌سازی با اشغالگران را پیش‌ می‌برد.

انجمن مذکور تأکید کرد: پا گذاشتن یکی از جنایتکاران جنگی به خاک امارات که دستش به خون کودکان و مردم بی‌گناه فلسطین آلوده است، توهین به ملت امارات است که ارزش‌های آن در حمایت از مظلوم پایمال شده است، اما همه تلاش‌ها برای پیشبرد روند سازش در سایه مخالفت‌های گسترده عربی و اسلامی راه به جایی نمی‌برد.

این در حالی که در روزهای اخیر تظاهرات متعددی از سوی مردم بحرین علیه سفر وی و موضوع عادی سازی روابط، برگزار شده، مسأله‌ای که باعث شده میزان تدابیر امنیتی در هنگام این سفر به منامه به‌شدت افزایش یابد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.