Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ ثور , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 43269
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار افغانستان, اقتصادی, انتخاب سردبیر, سیاسی تاریخ انتشار : 01 دسامبر 2022 - 9:39 |

صلیب سرخ وضعیت اقتصادی افغانستان را «نگران‌کننده» خواند

صلیب سرخ وضعیت اقتصادی افغانستان را «نگران‌کننده» خواند

کمیته جهانی صلیب سرخ (آی سی آر سی) ابراز امیدواری کرده که در سال ۲۰۲۳ به شماری از کشور‌های که به کمک‌های بشری ضرورت شدید دارند به شمول افغانستان کمک‌های خود را ادامه خواهد داد.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر؛ کمیته صلیب سرخ به تاریخ ۲۹ نوامبر در گزارش خود که در صفحۀ رسمی این اداره به نشر رسیده گفته که در افغانستان، سومالیا، یمن و کانگو میلیون‌ها انسان توسط کمک‌های بشری امرار معیشت می‌کنند و به این ترتیب جان آنها نجات می‌یابد.

به گفته آی سی آر سی جنگ اوکراین و روسیه سبب افزایش بهای مواد خوراکی و نفت نسبت به هر زمان دیگر شده است.

بر اساس تحقیقات این سازمان، بهای مواد خوراکی و نفت در سال ۲۰۲۲ در مقایسه به سال گذشته در افغانستان، مالیزیا و سومالیا ۳۰ درصد افزایش یافته، اما در یمن و ایتوپیا نرخ این مواد تا ۴۵ درصد افزایش یافته است.

به اساس گزارش کمیتۀ جهانی صلیب سرخ، وضعیت اقتصادی افغانستان رو به خرابی است و در سراسر افغانستان در تمامی شفاخانه‌هایی که از طرف کمیتۀ جهانی صلیب سرخ حمایت می‌شوند واقعات سؤتغذیه در سال روان میلادی در مقایسه به سال گذشته ۹۰ درصد افزایش یافته و تا اکنون واقعات سؤتغذیه از ۳۳۰۰۰ به ۶۳۰۰۰ رسیده است.

این سازمان در مورد یکی از شفاخانه‌های خود در کابل گفته که میزان کودکان مبتلا به سینه و بغل که به این شفاخانه مراجعه کردند، نسبت به سال قبل ۵۵ درصد افزایش یافته است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.