Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ حمل , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 44122
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, اخبار جهان, انتخاب سردبیر, سیاسی تاریخ انتشار : 27 دسامبر 2022 - 18:43 |

لاوروف: امریکا در حال بازنگری حضور نظامی دوباره در افغانستان است

لاوروف: امریکا در حال بازنگری حضور نظامی دوباره در افغانستان است

لاوروف گفت: امریکا و واشنگتن اکنون به طور جدی درگیر موضوع بازگرداندن حضور نظامی خود در افغانستان است.

به گزارش گروه بین الملل آژانس خبری صدای پامیر به نقل از اسپوتنیک، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در دیدار کاری با رهبران رسانه های روسی بیان کرد که واشنگتن اکنون به طور جدی درگیر موضوع بازگرداندن حضور نظامی خود در افغانستان است. وی ادامه داد: اتفاقا در طول این ۲۰ سال، آمریکایی ها حتی یک شرکت صنعتی در افغانستان نساختند. فقر این کشور با این واقعیت تشدید شد که حدود ۱۰ میلیارد دالر پس از برداشته شدن آخرین دولت باقی مانده بود. و قرار نیست پس بدهند، یا اگر طالبان آن را پس خواهند داد، دوباره به آمریکایی ها اجازه خواهند داد تا برای حضور نظامی در خاک خود وارد شوند. واشنگتن به طور جدی نگران است.
در ۱۴ آوریل ۲۰۲۱، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، پایان عملیات در افغانستان را اعلام کرد که به طولانی ترین عملیات نظامی خارجی در تاریخ آمریکا تبدیل شد. در ۱۵ اگست همان سال، طالبان بدون درگیری وارد کابل شدند و در چند ساعت کنترل شهر را به دست گرفتند.
در آگوست ۲۰۲۱، پس از به قدرت رسیدن طالبان در افغانستان، واشنگتن دارایی های این کشور را که در بانک های ایالات متحده نگهداری می شد، مسدود کرد. در ۱۱ فبروری ۲۰۲۲، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحد امریکا ، فرمان اجرایی را امضا کرد که بر اساس آن، حدود ۳٫۵ میلیارد دلار از این وجوه برای کمک به مردم افغانستان از طریق یک صندوق ویژه در بانک فدرال رزرو نیویورک منتقل می شود. بیشتر وجوه مسدود شده برای جبران خسارت در دادگاه های ایالات متحده توسط بستگان قربانیان حملات تروریستی، از جمله موارد ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱، ذخیره می شود.
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.