Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ ثور , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 44096
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 26 دسامبر 2022 - 16:20 |

۳ تهدید امنیتی برای رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۲۳

۳ تهدید امنیتی برای رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۲۳

اداره اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در ارزیابی سالیانه خود از سه تهدید امنیتی اصلی برای این رژیم در سال پیش روی میلادی خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل آژانس خبری صدای پامیر؛ اداره اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی امروز (یکشنبه) در گزارش ارزیابی خود اعلام کرد که «تحولات و بحران‌های جهانی»، «جمهوری اسلامی ایران» و «آینده اراضی فلسطینی پس از محمود عباس»، سه تهدید اصلی در مقابل این رژیم است.

به نوشته وبگاه آی۲۴ نیوز، مقصود از تحولات و تهدیدات جهانی به عدم بی ثباتی در جهان که ناشی از تنش آمریکا و چین و درگیری روسیه و غرب به خصوص در رابطه با جنگ اوکراین است، می‌شود.

در این رابطه اداره اطلاعات ارتش صهیونیستی در گزارش خود به تغییر ترکیب جمعیتی آمریکا اشاره کرده و نوشته است که این موضوع شاید اکنون تأثیری بر اسرائیل نگذارد، اما در آینده خواهد گذاشت.

همچنین بحران‌های اقتصادی و غذایی در کشورهای اطراف فلسطین اشغالی از جمله لبنان، اردن و مصر نیز از جمله تهدیدات رژیم صهیونیستی ذکر شده است. اداره اطلاعات ارتش صهیونیستی در گزارش خود با بیان اینکه بحران در این کشور تأثیر مستقیمی روی رژیم تل آوی دارد و می‌تواند بحران را به داخل سرزمین اشغالی منتقل کند، پیشنهاد داده است که تل آویو باید به این کشورها کمک کند.

ایران

دومین تهدید امنیتی علیه رژیم تل آویو از نظر اداره اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی، جمهوری اسلامی ایران عنوان شده است.

در این ارزیابی ادعا شده است که ایران هنوز در فکر ساخت بمب اتمی است و اسرائیل باید همچنان خود را آماده نگه دارد. علاوه بر این تهدید ایران علیه صهیونیست‌ها طبق این گزارش، صرفا به موضوع هسته‌ای محدود نمی‌شود، بلکه طبق ارزیابی اداره اطلاعات ارتش صهیونیستی، ایران به طور جدی و گسترده به تشدید ناآرامی‌ها در کرانه باختری دامن می‌زند و همچنین حمایت ایران از حماس و جهاد اسلامی نیز ادامه خواهد یافت.

این گزارش در حالی منتشر می‌شود که کرانه باختری از ابتدای سال ۲۰۲۲ شاهد دهها عملیات شهادت‌طلبانه بوده است، علاوه بر این اقدامات استشهادی از کرانه باختری نیز عبور کرده و در مناطق اشغالی ۱۹۴۸ نیز روی می‌دهد، به طوریکه کثرت عملیات‌های مسلحانه فلسطینی‌ها در کرانه باختری، به شدت صهیونیست‌ها را دچار هراس کرده است.

مرگ محمود عباس

اما در خصوص تهدید سوم، یعنی وضعیت اراضی فلسطینی بعد از مرگ «محمود عباس» در گزارش اداره اطلاعات ارتش صهیونیستی، عنوان شده است که غزه و کرانه باختری دیگر دو محیط جدای از یکدیگر نیستند و باید به شدت نگران وضعیت این مناطق بعد از مرگ «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان بود.

در این گزارش به شدت در خصوص مسیری که تشکیلات خودگردان بعد از ابومازن طی می‌کند، ابراز نگرانی شده و آمده است که حماس بازیگر اصلی میدان خواهد شد و خود را به عنوان دولت حقیقی و نه صرفا یک تشکیلات مسلحانه معرفی خواهد کرد.

طبق این گزارش «یحیی السنوار» رهبر حماس در غزه اخیرا تلاش دارد تا خود را به عنوان یک شخصیت دولتی و نه صرفا مبارز معرفی کند.

در بخش پایانی این گزارش آمده است که تنش فزاینده کنونی در کرانه باختری در کنار عملیات‌های فردی و گروهی نیز ادامه خواهد یافت و گروههای همچون «عرین الاسود» و «گردان جنین» که در شبکه‌های اجتماعی نیز فعال شده و در مقابل تشکیلات خودگردان قد علم کرده‌اند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.