Wednesday, 24 April , 2024
امروز : چهارشنبه, ۵ ثور , ۱۴۰۳ - 16 شوال 1445
شناسه خبر : 44141
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار افغانستان, انتخاب سردبیر تاریخ انتشار : 28 دسامبر 2022 - 9:26 |

اخراج ۱۲ هزار مهاجر از آلمان در ۱۱ ماه سال جاری

اخراج ۱۲ هزار مهاجر از آلمان در ۱۱ ماه سال جاری

ادارات مسوول آلمانی می‌گویند که در سال ۲۰۲۲ حدود ۱۲ هزار مهاجر از این کشور اخراج شده اند. از این میان بیشتر از ۲۵۰۰ نفر به کشورهای آسیایی و افریقایی فرستاده شده اند.
به گزارش آژانس خبری صدای پامیر به نقل از دویچه وله، پولیس فدرال آلمان به روزنامه «ولت ام زونتاگ» گفته است که از اول ماه جنوری تا اخیر ماه نوامبر سال ۲۰۲۲ جمعاً ۱۱ هزارو ۹۷۰ مهاجر از آلمان به کشورهای مختلف جهان پس فرستاده شده اند.

این روزنامه نوشته است که ۲۵۳۵ تن آنان به کشورهای آسیایی و افریقایی، ۴۳۲۶ مهاجر به اعضای اتحادیه اروپا و متباقی به کشورهای اروپایی مانند گرجستان و البانیا اخراج شده اند.
در بخشی از این گزارش آمده است که ایتالیا، مقررات مرکزی سیستم پناهندگی در اتحادیه اروپا را به حالت تعلیق درآورده است. این مقررات پیش بینی می کند، پناهجویانی که بدون اجازه سفر به کشورهای دیگر اتحادیه اروپا سفر می کنند، باید به کشور مسوول بازگردانده شوند.

حکومت ایتالیا در یک نامه که در پنجم ماه دسامبر به سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا فرستاده شده، نوشته است: «نظر به دلایل ناگهانی که ناشی از کمبود ظرفیت پذیرش می شود، انتقال به ایتالیا سر از فردا برای مدت محدود لغو می شود.»

شرکت هواپیمایی آلمانی لوفتهانزا، که اغلب انتقال مهاجران دوبلینی به وسیله آن صورت می گیرد، در ۱۳ دسامبر سال روان در پیامی به مقام های مسوول آلمانی نوشت: «تا اطلاع بعدی، ایتالیا دیگر مهاجران دوبلین را نخواهد پذیرفت. لوفتهانزا پرواز مهاجران دوبلینی به ایتالیا را تا ماه ۳۱ ماه مارچ سال ۲۰۲۳ به حالت تعلیق در می آورد.»

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.