Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ ثور , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 44053
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار افغانستان, انتخاب سردبیر, فرهنگی تاریخ انتشار : 25 دسامبر 2022 - 12:37 |

اعلام آمادگی ايران براى پذيرش دختران دانشجوى بازمانده از تحصيل در افغانستان

اعلام آمادگی ايران براى پذيرش دختران دانشجوى بازمانده از تحصيل در افغانستان

مقامات وزارت خارجه و دانشگاه پیام نور ایران از آمادگی برای پذیرش دختران دانشجوی بازمانده از تحصیل در افغانستان خبر می دهند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر؛ سید رسول موسوی، دستيار وزير امور خارجه ایران در توييتى از اعلام آمادگی برای پذیرش دختران دانشجوی بازمانده از تحصیل در افغانستان خبر داده است.

آقای موسوی نوشته است: “امروز با دعوت از سرپرست سفارت افغانستان ضمن تشریح موضع سخنگوی وزارت خارجه ایران در خصوص تعلیق تحصیل دانشجویان دختر در دانشگاههای افغانستان آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای مساعدت به حل مشکلات ادامه تحصیل دختران به طرق مختلف از جمله به صورت آنلاین و استفاده از زیرساختهای موجود در ایران اعلام کردم.”

در همین حال رئیس پژوهشکده آموزش باز و از راه دور دانشگاه پیام نور از آمادگی برای آموزش مجازی و از راه دور دختران دانشجوی افغانستانی خبر داد.

دکتر بهمن زندی با اشاره به ممنوعیت تحصیل زنان افغانستانی در دانشگاه  گفت: آمادگی داریم دختران افغانستانی که از تحصیلات آکادمیک محروم شده‌اند را زیر پوشش آموزش مجازی و از راه دور قرار دهیم تا از نعمت تحصیلات محروم نشوند.

وی بر لزوم همیاری وزارت علوم با دانشگاه پیام نور جهت انجام این مهم، تاکید کرد و گفت: با این ابتکار فرصت یادگیری علم و دانش و تحصیل برای دختران افغانستانی که اکنون از تحصیلات عالی محروم شده‌اند، فراهم  می شود.

قابل یادآوری است که چندی قبل وزارت تحصیلات عالی کشور با نشر خبرنامه ای تا امر‌ثانی ورود دانشجویان دختر به دانشگاه ها را ممنوع اعلام کرد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.