Wednesday, 24 April , 2024
امروز : چهارشنبه, ۵ ثور , ۱۴۰۳ - 16 شوال 1445
شناسه خبر : 43671
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار افغانستان, اقتصادی, انتخاب سردبیر تاریخ انتشار : 13 دسامبر 2022 - 15:56 |

افغانستان همچنان بزرگترین تولید کننده مواد مخدر جهان

افغانستان همچنان بزرگترین تولید کننده مواد مخدر جهان

با گذشت هشت ماه ازصدور دستورممنوعیت کشت و تولید مواد مخدر در افغانستان، این کشور همچنان بزرگترین تولید کننده مواد مخدر جهان است.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر در کنار خیابان‌های شهر کابل، تعداد زیادی معتادان به مواد مخدر دیده می‌شوند که مشغول مصرف مواد افیونی هستند، تعدادی از این معتادان در گفتگو با خبرگزاری صداوسیما از افزایش دوبرابری نرخ مواد مخدر در مقایسه با ماه‌های گذشته خبر می‌دهند و در عین حال می‌گویند؛ با وجود صدور فرمان ممنوعیت این مواد به راحتی در دسترس است.

افزایش دو برابری نرخ انواع مواد مخدر در افغانستان در حالی است که طالبان هشت ماه قبل، کشت، تولید و قاچاق مواد مخدر را ممنوع کرد، اکنون طالبان می‌گویند اجازه کشت خشخاش را به کشاورزان خشخاش کار نمی‌دهند و اگر مزارعی به کشت خشخاش اختصاص یافته باشد، تخریب می‌شود.
درآمد میلیون‌ها نفر در افغانستان وابسته به کشت تریاک است فقط چند کشور جهان از جمله جمهوری اسلامی ایران تاکنون از فرمان ممنوعیت کشت مواد مخدر در افغانستان استقبال کرده اند.
فرمان ممنوعیت کشت و قاچاق مواد مخدر در افغانستان در حالی است که همین چند هفته قبل دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در افغانستان اعلام کرد؛ افغانستان هنوز هم منبع تولید هشتاد و پنج درصد تریاک جهان است و درآمد کشاورزان خشخاش کار از چهارصد و بیست و پنج میلیون دلار در سال دو هزار و بیست و یک میلادی با سه برابر افزایش به یک میلیارد و چهارصد میلیون دلار در سال جاری رسیده است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.