Thursday, 25 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۶ ثور , ۱۴۰۳ - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 44088
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, انتخاب سردبیر, سیاسی تاریخ انتشار : 26 دسامبر 2022 - 11:18 |

امریکا: ممنوعیت کار زنان برای مردم افغانستان ویرانگر خواهد بود

امریکا: ممنوعیت کار زنان برای مردم افغانستان ویرانگر خواهد بود
آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه امریکا می‌گوید که ممنوعیت کار زنان از سوی طالبان، ارسال کمک‌های بشردوستانه به افغانستان را مختل می‌کند.
به گزارش آژانس خبری صدای پامیر؛ آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه امریکا می‌گوید که ممنوعیت کار زنان از سوی طالبان، ارسال کمک‌های بشردوستانه به افغانستان را مختل می‌کند.

آقای بلینکن شب گذشته ۳ جدی، در تویترش ممنعویت کار زنان در مووسسات غیر دولتی داخلی و خارجی را برای مردم افغانستان ویران گر خوانده‌است.

او افزوده که “عمیقاً نگران این هستیم که ممنوعیت (کار زنان) توسط طالبان، روند ارسال کمک‌های حیاتی بشردوستانه به میلیون‌ها تن در افغانستان را مختل کند.”

به گفته او، “زنان در عملیات‌های بشردوستانه در سراسر جهان نقش اساسی دارند. این تصمیم می تواند برای مردم افغانستان ویرانگر باشد.”

از سوی دیگر، رینا امیری نماینده ویژه وزارت خارجه امریکا در امور زنان و حقوق بشر در افغانستان نیز گفته که ممنوعیت کار زنان از موسسات غیر دولتی و خارجی، “تصمیم ظالمانه و بی رحمانه دیگر است که زنان را مجازات می‌کند و کمک های بشردوستانه را به خطر می‌اندازد.”

به گفته او، طالبان زنده‌گی افغان ها را به خطر می اندازند و کشور را به مسیری خطرناکی سوق می‌دهند. کشورهای ناروی و المان نیز دستور طالبان برای ممنوعیت کار زنان در موسسات را مورد انتقاد قرار داده و خوستار لغو فوری این تصمیم شده‌اند.

این در حالی است که وزارت اقتصاد طالبان شب گذشته با انتشار مکتوبی از موسسات غیر دولتی و خارجی خواسته که وظیفه کارمندان زن این موسسات را تا امر ثانی تعلیق کنند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.