Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ ثور , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 43364
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 04 دسامبر 2022 - 8:43 |

اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم در سوئد

اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم در سوئد

مسجد استکهلم تصاویری از نسخه قرآن کریم آسیب دیده مسلمانان را که به زنجیر بسته و از نرده‌های آهنی بیرون ساختمان آویزان شده بود، منتشر کرد.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر به نقل از آناتولی، آنطور که مسئولان این مسجد گفته‌اند این نسخه از قرآن که به آن آسیب زده شده بود روز گذشته جمعه، ۱۱ آذر در نزدیکی ورودی مسجدی در استکهلم پیدا شد.

تصاویر به اشتراک گذاشته شده توسط مسجد استکهلم، این مصحف را نشان می‌دهد که به زنجیر کشیده و از نرده آهنی بیرون مسجد آویزان شده است.

مسجد استکهلم در بیانیه‌ای اعلام کرد که این مسجد و اعضای آن اغلب تهدید می‌شوند.

در این بیانیه که شامل عکسی از این حادثه نیز می‌شود، آمده است: “مسجد ما و جماعت ما به طور گسترده‌ای تهدید می‌شوند. نژادپرستان همیشه حملات جدیدی برای لکه دار کردن کسانی که از آنها نیستند، انجام می دهند. جلوگیری از عادی شدن جرایم ناشی از نفرت پراکنی و همچنین به منظور جلب توجه جماعت ما و عموم مردم این عکس‌ها و اطلاعات را به اشتراک می گذاریم.

این مسجد پیش از این نیز مورد حملات اسلام‌هراسانه قرار گرفته بود، از جمله گرافیتی‌های ضد اسلامی و نوشته‌هایی که بر درب آن نقاشی شده بود.

متولی این مسجد گفت که عکس‌ها و اطلاعات مربوط به این حادثه را برای جلب توجه عموم و جلوگیری از عادی‌شدن جرایم ناشی از نفرت به اشتراک گذاشته است.

در سال‌های اخیر اتفاقات مرتبط با اسلام‌هراسی از جمله سوزاندن قرآن کریم ، حمله به مساجد و آرامستان‌های مسلمانان در سوئد افزایش یافته است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.