Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ ثور , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 43960
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 22 دسامبر 2022 - 10:12 |

بایدن در دیدار با زلنسکی: به دنبال صلحی عادلانه در اوکراین هستم

بایدن در دیدار با زلنسکی: به دنبال صلحی عادلانه در اوکراین هستم

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در دیدار ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در حالیکه قرار است سامانه موشکی پاتریوت را به کی یف ارسال کند، ادعا کرد: به دنبال یک صلح عادلانه برای اوکراین هستم.

به گزارش بخش بین الملل آژانس خبری صدای پامیر؛ زلنسکی که برای نخستین بار پس از جنگ اوکراین به آمریکا سفر کرده است، در دیدار با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا گفت: جنگ خاتمه نیافته است. بایدن نیز ادعا کرد: به دنبال صلحی عادلانه برای اوکراین هستم.

بایدن خطاب به رئیس جمهور اوکراین افزود: برای من افتخار که در کنار شما باشم. مردم اوکراین همچنان الهام بخش جهان هستند. شما مرد سال در آمریکا هستید.

رئیس جمهوری آمریکا ادامه داد که مردم آمریکا، چه دموکرات ها و چه جمهوری خواهان، در کنار اوکراینی ها ایستاده اند.

بایدن با متهم کردن ولادیمیر پوتین همتای روسی خود گفت که پوتین حملات خود علیه غیرنظامیان را شدت بخشیده و به دنبال آن است که از زمستان به عنوان یک سلاح استفاده کند.

رئیس جمهور آمریکا تصریح کرد: ایالات متحده به افزایش حمایت نظامی از اوکراین از جمله تامین سیستم های دفاع هوایی ادامه خواهد داد.

زلنسکی نیز خطاب به بایدن گفت: باعث افتخار من است که در اینجا حضور دارم.

رئیس جمهور اوکراین یک هدیه از سربازان اوکراینی به بایدن اهدا کرد و گفت سربازان اوکراینی این هدیه افتخاری را به شما اهدا کرده اند.

بایدن در واکنش به هدیه از سوی سربازان اوکراینی گفت: لایق این هدیه نیستم اما بسیار تشکر می کنم.

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در بدو ورود به واشنگتن گفت که آماده مذاکره با رهبران این کشور برای تقویت توان دفاعی اوکراین است.

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی اعلام کرد که ایالات متحده آمریکا سامانه‌های دفاع هوایی پیشرفته پاتریوت را در اختیار اوکراین قرار می‌دهد.

بلینکن اعلام کرد: ایالات متحده ۱.۸۵ میلیارد دلار کمک نظامی دیگر از جمله سامانه‌های دفاع هوایی پاتریوت به اوکراین اختصاص می‌دهد. بسته جدید کمک نظامی آمریکا به اوکراین، برای اولین بار شامل سیستم دفاع هوایی پاتریوت خواهد شد.

جو بایدن در ادامه گفت: بیش از ۵۰ کشور متعهد به ارائه ۲۰۰۰ تانک و خودروی زرهی و ۵۰ سامانه موشکی برای حمایت از اوکراین و تقویت موقعیت این کشور شده‌اند.

وزیر خارجه آمریکا با بیان اینکه واشنگتن کمک‌های نظامی جدیدی را به کی یف ارائه خواهد کرد، گفت که کل کمک های آمریکا به اوکراین به ۲۱.۹ میلیارد دلار افزایش می‌یابد.

این مقام آمریکایی ادامه داد: ما تا زمانی که لازم باشد از اوکراین حمایت خواهیم کرد تا کی یف بتواند از خود دفاع کند و زمانیکه لازم باشد، در پای میز مذاکره در قوی ترین موقعیت باشد.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی اعلام کرد به وزیر امور خارجه آمریکا این اختیار را می دهم که یک میلیارد دلار به صورت کمک امنیتی مستقیم به اوکراین اختصاص دهد.

مقام‌های آمریکایی همزمان با سفر ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین به واشنگتن از یک بسته کمک نظامی به ارزش یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار به کی‌یف خبر داده بودند که برای اولین بار سامانه موشکی پاتریوت و بمب‌های هدایت شونده دقیق را نیز شامل می‌شود.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.