Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ حمل , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 43641
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 12 دسامبر 2022 - 15:36 |

جایزه‌ای برای دفاع از حقوق زندانیان سیاسی در عربستان

جایزه‌ای برای دفاع از حقوق زندانیان سیاسی در عربستان

یک سازمان حقوق بشری با بیان اینکه عربستان سعودی تصویری غیرواقعی از خود ارائه می‌دهد، از اختصاص جایزه‌ای برای حمایت از زندانیان سیاسی در این کشور خبر داد.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر به نقل از العالم، سازمان حقوق بشری اروپا ـ عربستان سعودی را به تبلیغ تصویری جعلی و غیر واقعی از خود، متهم و تأکید کرد که این کشور به شکل فاحشی حقوق بشر را نقض می‌کند.

در همین رابطه علی الاحمد، مدیر مؤسسه امور خلیج فارس در سومین کنفرانس قربانیان نقض حقوق بشر در عربستان سعودی، مقامات این کشور را متهم کرد که به مسئولان غربی و برخی نهادها کمک مالی می‌کنند تا در مقابل، تصویری غیر واقعی از رژیم حاکم در این کشور ارائه دهند و چشم خود را به روی بسیاری از حقایق و تخلفات ببندند.

در روز جهانی حقوق بشر که مصادف با دهم دسامبر است، تعدادی از سازمان‌های حقوق بشری خواستار حمایت از بازداشت‌شدگان در عربستان سعودی شدند و تعدادی از شخصیت‌ها و سازمان‌ها در پروژه‌ای به نام «ذوینا» (خانواده‌های ما)، جایزه مالی را برای حمایت از زندانیان سیاسی در این کشور اختصاص دادند.

سازمان‌های حقوق بشری دیگری هم اعلام کردند که ده‌ها زندانی در عربستان سعودی وجود دارند؛ به‌ویژه افرادی که به دلیل مقابله با موضوع عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی دستگیر شده‌اند.

سازمان زندانیان عقیدتی با انتشار اسامی تعدادی از بازداشت‌شدگان اعلام کرد که رژیم سعودی آن‌ها را به دلیل انتقادات و مواضعی که درباره نزدیکی بین عربستان با رژیم صهیونیستی و عادی‌سازی روابط با این رژیم، بازداشت کرده است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.