Wednesday, 24 April , 2024
امروز : چهارشنبه, ۵ ثور , ۱۴۰۳ - 16 شوال 1445
شناسه خبر : 43843
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, انتخاب سردبیر, سیاسی, فرهنگی تاریخ انتشار : 19 دسامبر 2022 - 8:13 |

دیدار سرپرست وزارت خارجه طالبان با دیپلمات‌ها و نمایندگان رسانه‌ها ایران

دیدار سرپرست وزارت خارجه طالبان با دیپلمات‌ها و نمایندگان رسانه‌ها ایران

مولوی امیر خان متقی سرپرست وزارت خارجه طالبان با دیپلمات‌ها و نمایندگان رسانه‌های ایراني دیدار کرده و گفته ایران از فرصت‌های موجود در افغانستان استفاده کند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر؛ وزارت خارجه با نشر اعلامیه‌ای گفته که مولوی متقی با سید حسین مرتضوی معاون سفارت ایران در کابل، دیپلمات و نمایندگان رسانه‌های آن کشور در کابل دیدار کرده است.

مقتی در این دیدار وضعیت کنونی افغانستان، حکومت جدید و تحولات را مثبت تشریح کرده و از نمایندگان رسانه‌های ایرانی خواسته تا تصویر واقعی افغانستان را به مردم ایران و جهان ارائه دهند.

او گفته افغانستان و ایران نه تنها کشورهای همسایه هستند، بلکه اشتراکات، مذهبی و فرهنگی زیادی دارند که ایرانی‌ها باید از این فرصت‌ها استفاده کرده و تعاملات اقتصادی، ترانزیتی، کشاورزی و اجتماعی مثبت با افغانستان داشته باشند.

سرپرست وزارت خارجه طالبان افزوده: از آنجایی که افغانستان قلب آسیاست، ثبات، امنیت و رشد اقتصادی به نفع کل منطقه است حالا حاکمیت مطلق در این کشور حاکم است و هیچ گروه دیگری در کل کشور مخالف آن نیست.

سید حسین مرتضوی معاون سفارت ایران نیز در این دیدار وضعیت کنونی افغانستان را مثبت خوانده و گفته که ورود نمایندگان رسانه‌ها به همین منظور بوده است تا شرایط به هم نزدیک شود.

معاون سفیر افغانستان افزوده که کشورش می خواهد روابط و تعاملات اقتصادی روشنی با افغانستان داشته باشد. ایران یکی از کشور‌های حامی طالبان بوده ولی تا هنوز حاکمیت این گروه را به رسمیت نشناخته است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.