Thursday, 18 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۳۰ حمل , ۱۴۰۳ - 10 شوال 1445
شناسه خبر : 43317
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 02 دسامبر 2022 - 21:38 |

روزنامه‌نگار انگلیسی: جام جهانی فرصتی برای دانستن حقیقت اسلام است

روزنامه‌نگار انگلیسی: جام جهانی فرصتی برای دانستن حقیقت اسلام است

یک روزنامه‌نگار انگلیسی با بیان اینکه برگزاری جام جهانی فوتبال در یک کشور مسلمان فرصتی برای درک حقیقت اسلام است، از انجام برخی اقدامات در راستای اسلام‌هراسی علیه کشور قطر پرده برداشت.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر به نقل از الجزیره، رابرت کارتر، روزنامه‌نگار انگلیسی، بدون اینکه از کشوری نامی ببرد، گفت: قطر در معرض یک کمپین هدفمند اسلام‌هراسی است که برخی کشورهای اروپایی در پشت آن ایستاده‌اند.

وی افزود: این کشورها در جریان سازماندهی اقدامات مربوط به جام جهانی ۲۰۲۲ توسط قطر، به شکل هوشمندانه‌ای تعدادی از نهادهای اسلامی را برای تضعیف دولت قطر به کار گرفته‌اند.

کارتر در مصاحبه‌ای با کانال «اسلام چنل» انگلیس گفت: این کمپین باعث نفرت زیاد غرب علیه مسلمانان می‌شود.

وی در یک کلیپ ویدیویی از این مصاحبه که به طور گسترده در شبکه‌های اجتماعی پخش شد، با مقایسه کمپینی که قطر اکنون در معرض آن قرار دارد، با آنچه که روسیه در طول برگزاری جام جهانی ۲۰۱۸ با آن مواجه بود، گفت: این کمپین برخلاف واقعیت است و بخش زیادی از خصومت را نیز شامل می‌شود.

این روزنامه‌نگار بریتانیایی با بیان اینکه کشورهای اروپایی در این کمپین به مسائل مربوط به نقض حقوق بشر در قطر پرداخته‌اند، از اینکه آن‌ها به موارد نقض حقوق بشر توسط اسرائیل هیچ توجهی نشان نمی‌دهند، ابراز شگفتی کرد.

وی در همین رابطه با طرح سؤالی، گفت: چرا زمانی که اسرائیل مسابقات یوروویژن را برگزار می‌کرد، این انتقادات نسبت به رژیم اسرائیل مطرح نشد؟

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.