Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 43913
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, اقتصادی, انتخاب سردبیر, سیاسی تاریخ انتشار : 21 دسامبر 2022 - 9:06 |

روسیه خواستار آزاد کردن دارایی های افغانستان از امریکا شد

روسیه خواستار آزاد کردن دارایی های افغانستان از امریکا شد
نماینده دایم روسیه گفت، که این کشور از امریکا می خواهد که دارایی های بسته شده ای افغانستان را به مردم این کشور بازگرداند.
به گزارش آژانس خبری صدای پامیر به نقل از اسپوتنیک، واسیلی نبنزیا نماینده ای دایم روسیه در سازمان ملل روز سه شنبه در نشست شورای امنیت سازمان ملل گفت: تلاش های ایالات متحده امریکا و دیگر کمک کنندگان بزرگ برای استفاده از دارایی های بسته شده ای افغانستان به عنوان بهانه ای برای حل مشکلات خود غیراخلاقی است، روسیه خواستار بازگشت فوری آنها به مردم این کشور است.
وی افزود: “وضعیت بازنکردن دارایی ها وحشیانه به نظر می رسد. تلاش های ایالات متحده و دیگر کمک کنندگان بزرگ برای استفاده از بودجه های افغانستان به عنوان بهانه ای برای حل مشکلات خود غیراخلاقی است”.
نبنزیا تاکید کرد: “ایجاد شرایط مصنوعی راهی به جایی نیست. ما خواستار بازگشت فوری وجوه دزدیده شده به مردم افغانستان، از آن میان زنان و دخترانی هستیم که امروز از آنها صحبت می کنید”.
یادآوری می کنیم، که ایالات متحده امریکا پس از چیرگی گروه طالبان بر افغانستان، دارایی های افغانستان را بست و اما گروه طالبان خواهان بدست آوردن این دارایی ها است.
کارشناسان می گویند، که گروه طالبان این دارایی ها را برای تقویت نیروهای خود بکار خواهد گرفت و از این پول برای راحتی مردم این کشور بکار گرفته نخواهد شد.
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.