Tuesday, 19 March , 2024
امروز : سه شنبه, ۲۹ حوت , ۱۴۰۲ - 10 رمضان 1445
شناسه خبر : 43495
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, انتخاب سردبیر, سیاسی, فرهنگی تاریخ انتشار : 08 دسامبر 2022 - 9:27 |

سفیر جاپان به معاون سیاسی رئیس الوزراء: آموزش علم حق هر افغان است

سفیر جاپان به معاون سیاسی رئیس الوزراء: آموزش علم حق هر افغان است
تاکاشی اوکاتا سفیر جاپان در افغانستان با مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی رئیس الوزرای حکومت سرپرست دیدار کرده و از مسدود ماندن مکاتب دخترانه بالاتر از صنف ششم ابراز نگرانی کرده است.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر؛ ارگ امارت اسلامی با نشر اعلامیه‌ی گفته: مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی ریاست الوزراء روز گذشته با تاکاشی اوکاتا سفیر جاپان در افغانستان، دیدار کرده است.

معاون سیاسی ریاست الوزراء به سفیر جاپان، روابط میان دو کشور را دیرینه و تاریخی خوانده، گفته که جاپان همیشه خواهان صلح در افغانستان بوده است و از کمک‌های جدید ۱۲٫۵ میلیون دالری این کشور برای بازگشت دواطلبانه مهاجرین افغان به کشور شان از طریق کمیساری ملل متحد در امور پناهندگان ابراز امتنان می نماییم.

او گفته که ا.ا با تمام کشورهای دنیا به ویژه جاپان و سایر کشورهای که طرفدار صلح و پیشرفت افغانستان اند، مناسبات خوب دارد.

اعلامیه آمده:” معاون سیاسی ریاست الوزراء با اشاره بر اینکه از خاک افغانستان علیه هیچ کشوری استفاده نخواهد شد، خواهان کمک‌های بیشتر جاپان به افغانستان به خصوص در زمینه تطبیق بیشتر پروژه های انکشافی از سوی موسسه جایکا گردید”.

مولوی عبدالکبیر گفته که در چوکات شریعت اسلامی به حقوق زن و مرد احترام قایل هستیم و از کادرهای مسلکی به‌خاطر ترقی و پیشرفت افغانستان استفاده می کنیم و همچنین افغانستان را از تروریستان و مواد مخدر پاک می کنیم.

معاون سیاسی ریاست الوزراء از فعالیت‌ها و کارکردهای داکتر ناکامورا در افغانستان به ویژه ولایت ننگرهار دربخش‌های صحت و زراعت، قدردانی نمود.

تاکاشی اوکاتا سفیر جاپان در افغانستان گفته که جاپان در راستای کمک به افغانستان متعهد است و خواهان افغانستان با ثبات و مترقی می باشد.

او گفته که جاپان یک بسته ۱۰۶٫۷ میلیون دالری کمک‌های بشردوستانه خویش به افغانستان را در بخش‌های مختلف به ویژه زراعت، معارف و صحت اعلام کرده است.

سفیر جاپان در افغانستان ضمن ابراز نگرانی از وضعیت زنان و مسدود ماندن مکاتب دختران بالاتر از صنف ششم، گفته که آموزش علم حق هر افغان است.

وی در اخیر صحبت هایش خواهان ایجاد سهولت‌های بیشتر در زمینه کمک رسانی به مردم افغانستان به ویژه در مناطق دور دست، گردیده است.

وی افزوده که ما در نشست های مختلف بین المللی خواهان توجه بیشتر به افغانستان خواهیم شد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.