Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ حمل , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 43867
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, اقتصادی, انتخاب سردبیر تاریخ انتشار : 19 دسامبر 2022 - 18:18 |

طالبان: موانع بر سر راه تجارت زنان را بر‌ می‌داریم

طالبان: موانع بر سر راه تجارت زنان را بر‌ می‌داریم

همزمان با محدودیت روز افزون طالبان بالای درس و تحصیل زنان کشور، این گروه اعلام کرده که موانع بر سر راه تجارت زنان افغانستان را بر می‌دارند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر؛ ملا عبدالواسع رئيس عمومی دفتر ریاست الوزرای حکومت طالبان روز گذشته(۲۷ قوس) با هیأت مدیره اتاق تجارت و صنایع زنان افغانستان دیدار کرده و گفته که موانع تجارت زنان را بر می‌دارند.

زنان تجارت‌پیشه خواست‌ها و پیشنهادات شانرا در مورد حمایت و فعال نگهداشتن اتاق تجارت و صنایع زنان، صدور ویزه تجارتی به زنان تجارت پیشه و ایجاد سهولت‌ها به آنان، دادن جواز، همکاری خاص در زمینه کرایه و مالیات املاک، ایجاد مارکیت‌های خاص تجارتی و ایجاد اتاق مشترک با زنانه تجارت پیشه کشورهای همسایه را با طالبان شریک کرده است.

ملا عبدالواسع، گفته که هدف دیدار آنها با سکتور خصوصی، تقویت روابط میان امارت اسلامی و سکتور خصوصی و از بین بردن فاصله میان آنها می‌باشد.

وی به زنان تجارت پیشه اطمینان داده که امارت اسلامی تلاش می‌کند تا تمام موانع بر سر راه تجارت را دور سازد.

رییس دفتر نخست وزیر طالبان گفته که در روشنایی شریعت به تمام مشکلات تاجران رسیدگی صورت می‌گیرد ما برای یک قوم و قشر نه، بلکه مسؤولیت خدمت به تمام افغان‌ها را داریم.

این در حالی است که طالبان با وضع محدودیت‌ها بالای زنان کشور، این قشر را از عرصه‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی دور ساخته است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.