Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ حمل , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 44188
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 29 دسامبر 2022 - 17:38 |

لاوروف: راه ارتباطی بین واشنگتن و مسکو وجود ندارد

لاوروف: راه ارتباطی بین واشنگتن و مسکو وجود ندارد

وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه ارتش‌های آمریکا و روسیه با یکدیگر تماس دارند، اما گفت که هیچ کانالی برای گفتگو بین دو کشور وجود ندارد.

به گزارش گروه بین‌الملل آژانس خبری صدای پامیر، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه وجود هرگونه راه ارتباطی و کانال تماس بین واشنگتن و مسکو را رد کرد.

لاوروف در مصاحبه‌ای تلویزیونی با بیان اینکه ارتش‌های آمریکا و روسیه با یکدیگر تماس دارند، اما گفت که هیچ کانالی برای گفتگو بین دو کشور وجود ندارد.

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، وی در این‌باره توضیح داد: «ما (واشنگتن و مسکو) کانالی برای گفتگو نداریم. ارتش ایالات متحده می‌گوید که به‌طور دوره‌ای ژنرال مارک میلی [رئیس ستاد ارتش آمریکا] با ژنرال والری گراسیموف [همتای روس او] تماس می‌گیرد. لوید آستین وزیر دفاع آمریکا هم چند بار در این مدت با سرگئی شویگو همتای خود صحبت کرد. این خوب و مفید است. اما همه چیز محدود به همین است».

آخرین گفتگوی شویگو و آستین در پایان ماه اکتبر به ابتکار طرف آمریکایی انجام شد. رئیس پنتاگون در گفتگو با وزیر دفاع روسیه بر ارزش تداوم تماس‌ها تایید کرد.

وزیر خارجه روسیه پیش از این نیز با بیان اینکه غرب اعتبار خود را به عنوان شریک در روابط سیاسی و اقتصادی از دست داده، گفت: «آمریکا، جهان را برای اتخاذ موضعی خصمانه علیه روسیه تحت فشار قرار می‌دهد».

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.