Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ حمل , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 43873
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 19 دسامبر 2022 - 8:22 |

مسکو: سیاست‌های واشنگتن، آمریکا و روسیه را در آستانه درگیری مستقیم قرار می‌دهد

مسکو: سیاست‌های واشنگتن، آمریکا و روسیه را در آستانه درگیری مستقیم قرار می‌دهد

سخنگوی وزارت خارجه روسیه هشدار داد سیاست‌های خطرناک آمریکا، خطر ایجاد درگیری مستقیم بین دو کشور را در پی دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل آژانس خبری صدای پامیر، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه دوشنبه (۱۹ دسامبر) گفت سیاست‌های خطرناک و کوته‌بینانه واشنگتن، آمریکا و روسیه را در آستانه درگیری مستقیم قرار می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری «تاس»، او در واکنش به بیانیه ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره مسئولیت روسیه در بدتر شدن روابط ایالات متحده و روسیه، گفت: تلاش آمریکا برای حفظ هژمونی به هر طریق ممکن و نادیده گرفتن واقعیت‌های جدید ژئوپولیتیکی و همچنین عدم تمایل مستکبرانه به گفت‌وگوی جدی درباره تضمین‌های امنیتی به نتایج قابل پیش‌بینی منجر شده است.

این دیپلمات روس افزود: بعد از شکست بزرگ در افغانستان، آمریکا به طور فزاینده‌ای به یک درگیری جدید کشیده می‌شود، نه تنها از رژیم نئونازی در کی‌یف حمایت مالی و تسلیحاتی می‌کند، بلکه حضور نظامی خود را در میدان افزایش می‌دهد.

وی با بیان این که «این سیاستی خطرناک و کوته‌بینانه است که روسیه و آمریکا را در آستانه درگیری مستقیم قرار می‌دهد»، افزود: روسیه به نوبه خود از دولت جو بایدن می‌خواهد هوشیارانه وضعیت را ارزیابی کند و مارپیچی از تشدید خطرناک را ایجاد نکند. امیدواریم صدای ما را در واشنگتن بشنوند، گرچه تاکنون دلیلی برای خوشبینی وجود ندارد.

زاخارووا تصریح کرد «روسیه به تنش‌زدایی و توافق بر سر اصول همزیستی مسالمت‌آمیز بر اساس روابط متقابل علاقه‌مند است. ما ارتباطات با ایالات متحده در سطوح مختلف را کنار نمی‌گذاریم، اما برای دستکم پیشرفت حداقلی به حرکت متقابل نیاز داریم که نیازمند اراده سیاسی، نگرش باز و آمادگی برای مذاکره صادقانه بدون خط‌مشی دوگانه است. و این دقیقاً چیزی است که واشنگتن در حال حاضر کاملاً فاقد آن است».

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.