Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ حمل , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 43300
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, اقتصادی, انتخاب سردبیر تاریخ انتشار : 02 دسامبر 2022 - 8:58 |

ملاهبت الله: رشد اقتصادی کشور تلاش همه اقشار جامعه را می‌طلبد

ملاهبت الله: رشد اقتصادی کشور تلاش همه اقشار جامعه را می‌طلبد

مسوولان اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان به همکاری  وزارت‌‎های ذیربط  حکومت سرپرست نخستین نمایشگاه بین المللی امام ابوحنیفه(رح) را افتتاح کرده و بر حل چالش‌های سرمایه گذاران کشور تاکید می‌کنند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر؛ این نمایشگاه هفت روزه از روز پنجشنبه زیر عنوان” افغانستان سرزمین فرصت‌های بی شمار” توسط مقامات حکومت سرپرست در کابل افتتاح شد که در آن ۷۰۰ شرکت داخلی و خارجی تولیدات‌شان را به نمایش گذاشته است.

ملا هبت الله آخوند زاده رهبر امارت اسلامی در پیامی به مناسبت افتتاح این نمایشگاه گفت: افغانستان زمانی به خود کفایی اقتصادی دست پیدا می‌کند که همه دست بدست همه داده و در جهت رشد اقتصادی این کشور تلاش کنند.

او خطاب به تاجران و سرمایه گذاران کشور گفت: از چه خوف و ترس دارید! فرصت خوبی سرمایه گذاری در کشور مساعد شده است بیایید در کشور‌تان سرمایه کنید.

محمد یونس مومند سرپرست اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان گفت: در این نمایشگاه بر علاوه شرکت‌های داخلی، شرکت‌های خارجی از کشور‌های ایران، پاکستان و ترکیه نیز تولیدات خویش را به نمایش گذاشته است.

آقای مومند بر حل چالش‌های تاجران و سرمایه‌گذاران کشور تاکید کرده گفت: در یک و نیم سال گذشته یگانه مشکل اساسی تاجران و سرمایه‌‎گذاران افغانستان، مشکل بانکی بود که در بیرون کردن هریک صد هزار دالر از بانک سه هزار دالر مصرف می‌شود.

او از حکومت سرپرست خواست که در قسمت حل مشکلات بانکی و کاهش مالیات همرای سرمایه‌گذاران کشور همکاری کنند.

آقای مومند از کشور‌های همسایه نیز خواست که روابط تجارتی و اقتصادی خویش را با افغانستان محکم سازند.

مولوی عبدالسلام حنفی معاون اداری رئیس الوزرای حکومت سرپرست گفت: افغان‌ها امروز در یک فضای آزادی تولیدات داخلی خویش را به نمایش گذاشته است.

وی با بیان اینکه امروز شرایط  خوبی برای سرمایه گذاری داخلی و خارجی در افغانستان مساعد شده است گفت: ما از همه تولیدات داخلی خویش با تمام معنی حمایت می‌کنیم.

در همین حال نورالدین عزیزی سرپرست وزارت صنعت و تجارت گفت: امارت اسلامی با پالیسی اقتصاد محور خویش تلاش می‌کند که کشور را به سوی رفاه و آسایش سوق دهند.

وی با بیان اینکه افغان‌ها هم حق زندگی کردن بهتر را دارند گفت: دیگر بیش از این جهان ما را به چالش نکشاند بگذارند که به خودکفایی دست پیدا کنیم.

شیخ شهاب الدین دلاور سرپرست وزارت معادن و پطرولیم حکومت سرپرست گفت: تا هنوز با ۱۷۸ شرکت‌های داخلی قرارداد استخراج معادن کوچک را امضا کردیم و پالیسی این است که معادن کوچک به شرکت‌های خارجی داده نشوند.

آقای دلاور گفت: در حال حاضر بهترین فرصت برای سرمایه گذاری در بخش معادن در افغانستان مساعد شده است.

سرمایه‌گذاران و صنعت کاران کشور نیز بر حمایت از تولیدات داخلی کشور تاکید کرده می‌گویند که در قسمت صنعتی شدن کشور باید توجه جدی صورت بگیرد.

شیر باز کمین زاده رئیس اتاق تجارت و معادن افغانستان نیز گفت: اگر می‌خواهیم به خود کفایی برسیم و هویت اصلی افغانستان را بدست آورده و همچنین از احتیاج بی نیاز شویم باید صنعت را مکانیزه کرده و فرهنگ استفاده از تولیدات داخلی را رونق دهیم.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.